Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 20 ud af 32 (312 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@toogtoerfem: I dag bruger vi bl.a. GLS og Bring. Vedr erfaringer med Bring: Kun på noget udland (foreløbig) - men generelt gode.

Vil da anbefale alle generelt at kontakte såvel GLS, Bring m.fl og indhente tilbud. Alles behov er jo forskellige, og naturligvis gives der også forskellige priser afhængig af hvad du skal levere og hvor store mængder du har. Så istedet for at kikke på hvad andre måske mener at tingene koster, så ring dem op og bed om et tilbud.

mvh

Henrik - Musikinstrumenter.net

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 16:14

MSP..:

Det er så det samme som du siger jeg lyver, eller hvordan?

Men kan se at problemet er at du ikke kan læse.

Jeg skriver:

Er netop blevet udsat for en prisstigning FRA 45+moms per pakke på alle størrelser, TIL standart prislisten..
Det er ikke det samme som en minimumprisstigning på 45kr per pakke

Ja OK nu skal det ikke blive til en diskussion om hvem der kan læse og hvem der kan stave, det er der vist ingen af os der profitterer af. Men OK jeg har så misforstået dig for jeg opfattede "prisstigning fra 45" som om at 45 var den mindste prisstigning du havde fået. Det er så forkert opfattet eller læst om du vil, jeg beklager.

Kr. 140 inkl. moms er GLS listepris, så det er selvfølgelig for meget, du må ha fat i din GLS sælger. MEN den pris du har haft er til gengæld meget lav i forhold til det antal pakker du sender, hvis jeg sammenligner med hvad jeg selv betaler, så du har nok fået en for lav pris fra starten. GLS sælgeren har nok været lidt for kvik for at kapre dig som kunde, men jeg tror altså ikke på at GLS har en bevidst politik om at lokke folk ind med lave priser for efterfølgende at hæve priserne. Læs andre GLS kunders indlæg i denne tråd, de fleste er godt tilfredse.

Jeg har intet med GLS at gøre ud over at jeg føler mig godt behandlet og serviceret, og så har jeg bare lyst til at fortælle andre om det, ligeom i også nok skulle ha fået en melding hvis jeg var utilfreds. Derudover ønsker jeg for min egen egoistiske skyld at GLS pakkeshop systemet bliver endnu bedre udbygget til fordel for mine kunder, og jo flere kunder GLS får jo større muligheder giver det for at udbygge pakkeshop systemet.

Jeg ser levering af pakker og breve på privatadresser som en uddøende ting der hører fortiden til. Det kan simpelthen ikke hænge sammen med alt det bøvl der er når folk ikke er hjemme osv. så jeg tror bare det er et spørgsmål om tid før befolkningen generelt vænner sig til at sådan er det.

Der findes selvfølgelig mennesker som ikke kan komme udenfor deres hjem, og for dem tror jeg der vil være nogle lokale iværksættere rundt i landet som finder en løsning til at udbyde en passende service. Disse menensker skal jo også have dagligvarer osv.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:27

Jeg beklager hvis det er kommet frem i tråden tidligere - men synes ikke jeg så det.

Fra 1. april vil alle post danmark pakker (privatpakker) bliver UDEN omdeling som standard.

Så hele idéen med at folk er vant til at få omdelt, vil jo i den grad blive "rystet".

Jeg synes det er godt standarden bliver uden omdeling, ikke fordi at jeg ikke under vores kunder det - men fordi privat kunder ikke har tid til at sætte sig ind i hvorfor prisen er som den er osv.. Det bliver langt nemmere at få kunder med på gls pakkeshop idéen og eventuelt andre koncepter - når nu omdeling bliver et tilvalgs produkt.

Puha - det bliver dyrt at være e-shop fra 1/4 Angry

Glæder mig til status fra Helle.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:30

GLS levererer til private kunder, ihvertfald for mig. Jeg sender både b2b og b2c fra samme adresse og der er ingen brok. Har godt nok været kunde i mindst 10 år eller mere. For at hjælpe kunderne skriver jeg deres mobil nummer og email på, på de labels jeg selv printer ud, har fået 2000 gratis Skype-Smile af de flinke folk. Ingen pakker forsvinder og meget få bliver mishandlet. Har adresse derude hvor kragerne er vendt før de når herud. Har direkte mobil nummer til chaufføren o.s.v.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:30

www.shakk.dk:

Jeg beklager hvis det er kommet frem i tråden tidligere - men synes ikke jeg så det.

Fra 1. april vil alle post danmark pakker (privatpakker) bliver UDEN omdeling som standard.

Så hele idéen med at folk er vant til at få omdelt, vil jo i den grad blive "rystet".

Jeg synes det er godt standarden bliver uden omdeling, ikke fordi at jeg ikke under vores kunder det - men fordi privat kunder ikke har tid til at sætte sig ind i hvorfor prisen er som den er osv.. Det bliver langt nemmere at få kunder med på gls pakkeshop idéen og eventuelt andre koncepter - når nu omdeling bliver et tilvalgs produkt.

Puha - det bliver dyrt at være e-shop fra 1/4 Angry

Hvor fryder det mig, at vi uden at betale ekstra, fremover kommer til at levere en service, som kunderne i DK slet får normalt... Fryd fryd fryd ;D

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:40

Kim Hjortholm:

Har prøvet at se om jeg kunne finde en samlet oversigt der viser GLS dækning på deres website uden held .... men stikprøver på udvalgte byer ser dog fornuftig ud, omend der i landområder kan være nogle km til nærmeste GLS pick-up.

Pakke Shops har ca 540 stk ialt fordelt i hele Danmark.

mvh  Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:42

Techmaster:

At i efter kort tid med GLS har fået en prisstigning på mindst kr. 45 pr. pakke

Kan ikke genkende postulaterne..

ingen pristigninger i 2009 og 2010 og kun 5% fra 1. januar 2011

GLS skriver........

Prisstigningerne skyldes også eksterne faktorer. "På trods af de stigende
overhead-omkostninger har vi, gennem 2 år, med succes kunnet bevare vores
høje performance. Men løn- og energiomkostningerne stiger stadig. Derfor må
vi nu hæve priserne med ca. 5 %", fortæller Karsten
Klitmøller.

mvh   Geeked

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:52

www.shakk.dk:

Ja den er go med dig morten - GRRRRRRRRRR

Det er da utroligt at det er billigere at sende med DHL, UPS, DPD B2C  Fra Tyskland til DK - end det er for mig at sende fra Bagsværd til Østerbro :(

Hvad er du nu nede i pris på i Skandinavien? (Bare smid det på PM - bare så jeg har noget at græde/grine over)

Det skal dog siges at vi har stor glæde af GLS - ofte går rigtig mange af vores pakker ud af døren med GLS - og generelt er kunderne ganske tilfredse med GLS pakkeshop.

Ja det er en sjov verden, som vi lever i... Især når man tænker på, at DHL/Deutsche Posts pakker bliver leveret ud via Post Danmark. Så bliver hele historien rigtig syrealistisk ;D

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Status:

Ja, jeg blev jo lidt skuffet - for det var ikke Karsten Dalboe som mødte op som aftalt. Det ville ellers have været rart at vise beslutningstageren det virkelige liv.

I stedet for kom Klaus Elhøj, som er vores meget venlige konsulent, som vi plejer at tale med. Han havde blok og papir fremme og skulle så formidle informationerne videre. Jeg havde indtryk af at han var lidt overrasket over de 4 pakker som kommer til at koste næsten det dobbelte fra 1. april.

Han var her i to timer, og jeg har videreformidlet alt hvad jeg kunne om alle de problematikker I har nævnt herinde, og talte den fælles sag - og der blev flittigt noteret.

Derudover kom jeg faktisk på en ide. Hvis det er luft i kasserne som er et problem. Så kunne de lade alle forsendelser køre igennem en scanner som målte hvor mange procent af kassens indhold der var luft - og give bøde for overskridelse af luftgrænsen. (ved godt det lyder vildt latterligt med bøder for at sende luft :·))) Anyway - så synes jeg også godt man kunne opdrage folk til ikke at sende luft. Der er jo mange miljømæssige ting i det - der skal køres mere og det forurener etc.

Jeg har lagt meget vægt på at forklare ham at folk er i fuld gang med at flytte deres forsendelser væk fra Post Danmark. At det er alt for store og voldsomme prisstigninger de kommer med - og at vi aldrig vil kunne tage de fragtpriser hos vores kunder. Hos os går jeg ud fra at de fremover vil få et valg mellem Post Danmark og GLS - og prisforskellen vil nok ligge omkring de 30 kroner - og så ved jeg godt hvad kunderne vælger.

Han fik også links til denne tråd - så han selv kunne gå hjem og læse den igennem - og se hvad os på gulvet siger til det hele.

Derudover lagde jeg stor vægt på at danskerne generelt nok vil handle mere i udlandet end i danmark - og at mange netshops vil flytte til Flensborg hvis de har muligheden. Og når man regner på hvad os mindre netshops kan spare - så sker der jo virkelig ting og sager når de helt store får regnet på det. Det er dybt bekymrende for det danske erhvervsliv.

Der er meget politik i det hele. Staten ønsker at Post Danmark skal bringe ud 6 dage om ugen og at de skal kunne tilbyde over 30 tillægsydelser. Disse ting koster meget at holde kørende. Efter min snak med Klaus i dag - vil jeg mene at Post Danmark skal fjerne alle de ekstra ting - og holde fokus på det essentielle i det at bringe pakker og breve fra A til B.

Og på falderebet fik han altså også lige at vide, at det ikke kunne være rigtigt at de har fyret Albert!!! 

Nå, men jeg fik da luft for frustrationerne - at vi så nok kan blive enige om at det nok ikke hjælper meget, er så en anden side af sagen... een ting er i hvert fald sikkert - hvis de ikke lytter til det jeg har fortalt i dag - så kan de ikke komme bagefter og sige at vi ikke har sagt det...

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 17:40

Hej Helle.

Godt du fik holdt mødet - men var det med den rette? Hvilket mandat har han egentlig, ham din kontaktperson? Er han ikke bare en sælger, ret beset? Ikke at der er noget galt i det, men så er det vel heller ikke ham der sidder med ved bordet når der skal besluttes noget....

Har lige spurgt på mit posthus (var oppe med en hastepakke til Norge - det er de stadig de bedste til hos PD.....) hvad det er for noget med den label. Der fik jeg svaret :at det bliver stadig muligt at vælge omdeling; så koster en label 80 kr. - vælger man at modtageren skal hente selv på posthuset kommer pakken (må være en max 5 kg,) til at koste 60 kr. - altså en del billigere.

Vi bevæger os altså derhen hvor omdeling bliver en slags luksus.

Og jeg kan godt forstå de firmaer der må køre forgæves mange gange, eller skal bruge tid på at udfylde og aflevere den der pakkeslip i en postkasse etc etc - det er spild af tid etc - men det er jo fordi de kommer på tidspunkter hvor langt de fleste er på arbejde (eller skole mv). Fir himlens skyld.

Så jeg spår stadig det skræddersyede fragtfirma kronede dage, som kan levere hjemme hos kunden NÅR KUNDEN ER HJEMME, for så kan jeg fortsætte med at give mine kunder den service jeg gerne vil - for jeg vil have at det skal være så let som overhovedet muligt at handle hos mig og på nettet i øvrigt. Sådan har I det vel også?

Tror i øvrigt vi skal se TVavis på begge kanaler i aften....

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Side 20 ud af 32 (312 indlæg)