Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opringning fra Google?!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, selvfølgelig ikke.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Men kunne han dit Password?

Det er der forhåbentlig ingen der kan, ud over opretter. Google følger normalt den sikkerhedspraksis, at de ikke opbevarer passwords i klartekst, men derimod i hashet form. 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:33

Christian iMARKETING:

Men kunne han dit Password?

Venlig hilsen,

Christian

Altså jeg antager at Google er lige så gode programmører som mig... Og der er INGEN seriøse programmører der sørger for at der gemmes cleartext passwords - så er man for dum. Et password er (bør) altid enten SHA eller MD5 + saltet og andre features så man simpelthen ikke kan give kunden hans adgangskode igen.

"Amino SHA1" = d849d832ba2fa20be8f258fb88f774a83125703d

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:49

Hej Alle,

Lad mig sige det én gang for alle:

Ringer Google til dig beder de dig IKKE om adgang til din konto. De har allerede adgang til din konto igennem deres eget backend system. 

Med baggrund i ovenstående kan jeg sige til dig, at det ikke har været en Google repræsentant, som har ringet. 

Hvis andre er blevet ringet op skal de prøve at få hele navnet på vedkommende og sende det til mig. Så kan jeg prøve at få det 100 % bekræftet hos Google. 

Mvh. Andreas Lolk

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:54

Andreas Lolk:

Ringer Google til dig beder de dig IKKE om adgang til din konto. De har allerede adgang til din konto igennem deres eget backend system. 

Se, DET er der jo en vis logik i Wink

Altså er der dømt scammer.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:57

Helt enig, Andreas!

Jeg har i alt 22 mailadresser på mennesker i Google i Dublin, København og Mountain View, og ingen af dem er med et "+" i. Jeg har heller aldrig set en sådan adresse fra Google.

Jeg taler jævnligt med Dublin, og de har ALDRIG behov for noget fra mig for at gå ind på min MMC eller direkte ind på en kundes AdWords.

Imponerende at det stadig virker - altså den slags scam.

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 15:08

Det er begyndt at blive lidt uhyggeligt, synes jeg.

Han kunne jo mit kundenummer - hvordan kan det være?

Hvor har han mit telefonnummer fra? Og hvordan kan han associerer det med min Google Adwords konto?

Og nu hvor hans mål om at 'scamme mig' er opnået, hvad vil han så bruge min Adwords/Google konto til? Det giver ikke meget mening, synes jeg.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:10

Hans "scam" er højst sandsynligt bare en fod ind i døren hos dig.

Jeg kan desværre ikke svare på hvordan han har fundet dit kundenummer.

Han kan se dine kampagner, men han kan ikke se dine faktureringsoplysninger.

Gå for en sikkerheds skyld ind under Min Konto --> Kontoadgang og tjek, at der ikke er nogle, som har adgang til din konto, der ikke burde have det. 

Mvh. Andreas Lolk

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 15:11
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 15:17

Andreas Lolk:

Jeg tror du har fat i noget af det. Men ikke det mest essentielle - for når jeg læser retningslinjerne for Google Adword's kontoadgang igennem, finder jeg følgende:

"Bemærk: De brugere, du har inviteret til at få adgang til din AdWords-konto, vil også have adgang til eventuelle AdSense-konti, som deler de samme loginoplysninger."

Og sjovt nok blev vedkommende ved med at spørge ind til Google Adsense - og heldigt nok havde jeg ikke dette!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)