Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opringning fra Google?!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik idag et opkald fra Google vedr. min Google Adwords konto.

Vedkommende mente der var noget galt med min konto, men jeg kunne umiddelbart ikke finde nogen fejl. Jeg havde dog tidligere haft lidt bøvl med min brugerkonto.

Pludselig sender vedkommende mig en anmodning om fuld adgang til brugergrænsefladen + API til min konto via Google Adwords. Brugeren hed: lindgren+partner@google.com

Der dukkede en disclaimer op, men der fik jeg af vide jeg bare skulle klikke 'accepter'. Lige efter jeg trykkede accepter, læggede vedkommende røret på.

Efterfølgende ringede personen igen, og sagde: "Jamen det hele ser jo fint nok ud. Jeg kobler fra mig igen".

Jeg må indrømme, det virker lidt mærkeligt, at Google ringer rundt til sine kunder. Er der andre der har oplevet dette?

Kan det være scam? Brugeren hedder trodsalt @google.com?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:43

Det lyder meget mærkeligt... hmm. De må da kunne gøre sådan noget uden dit samtykke.
Men man ved jo aldrig! 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:45

Man kan sagtens sende emails fra andre konti. Så det kan sagtens være scam. Medmindre du bruger rigtig mange penge til AdWords, så kan jeg slet ikke se hvorfor Google skulle ringe dig op. Så vidt jeg ved, så har de ikke telefonsupport.. ret mig hvis jeg tager fejl Geeked

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:53

jeg ved ikke hvordan de firmaer gør med jeg får også konstant mail både det ser ud som det er mig selv der har sendt mail til nogle eller jeg får fra google.com eller diverse andre firmaer de bruger deres brand til at overbevise dig om det er der de kommer derfra derved får de nogle oplysninger som ikke skal gå til dem ,

jeg tænker til evig tid hvordan de gør det , med jeg synes det må være ulovligt at gøre sådan for tvivler i den grad google.com ringer en op

Med jeg visse problemer med sådan mail og jeg ikke se hvordan problemet kan løses

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:17

Hej Mads

Det lugter godt nok langt væk.

Alene dette, at der er et + i e-mailadressen virker yderst besynderligt.

Kan du være sikker på at det er denne e-mailadresse du i virkeligheden har sendt til eller er det bare den adresse, der står i teksten? (Vis kilde)

Se at få ændret dit password - det kan ikke gå hurtigt nok.

Og få dem koblet af igen.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Faz:
Medmindre du bruger rigtig mange penge til AdWords, så kan jeg slet ikke se hvorfor Google skulle ringe dig op. Så vidt jeg ved, så har de ikke telefonsupport.. ret mig hvis jeg tager fejl Geeked

Du tager fejl ;-)
(... de har telefonsupport i den forstand, at de ringer dig op hvis de tror du ikke kan finde ud af at bruge dine penge hos dem) 

Sidste år på denne tid, ville jeg have været sikker på at der var tale om et scam. Men de sidste 3 måneder har jeg fået 2 opkald fra Google vedr. de konti som jeg administrerer for mine kunder. Den ene fortalte mig at det var fordi de havde optrappet deres satsning på Google AdWords i Danmark.

I begge tilfælde var det fordi der ikke var penge på kontoen (vi ventede på godkendelse fra PBS og havde derfor ikke indbetalt eller startet kontoen).

Ingen af dem ønskede dog at blive tilføjet som bruger, så det er ikke sikkert at det er det samme der er tale om.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 12:26

Jeg har også fået en opringning fra dem idag...

Han fortalte at der var en fejl på min konto, det havde google i irland fortalt ham, men han anede ikke hvad fejlen var.

Det viste sig at han meget gerne ville hjælpe mig med at oprette en kampagne, hvis jeg nu lige havde glemt hvordan man gør.

Jeg tror det er en slag reklame skjult som support.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:29

Som nævnt behøves man ikke komme fra google for at kunne e-maile fra en @google.com e-mail adresse. Derudover, så giver det ingen mening at Google selv skulle bede om at få adgang til din AdWords konto, de har alt den adgang de har brug for i forvejen. 

E-mail adressen kunne dog ligne at de så har en partner der har kontaktet dig, men igen, så synes jeg det virker suspekt. 

Christian iMARKETING:

Hej Mads

Det lugter godt nok langt væk.

Alene dette, at der er et + i e-mailadressen virker yderst besynderligt.

Kan du være sikker på at det er denne e-mailadresse du i virkeligheden har sendt til eller er det bare den adresse, der står i teksten? (Vis kilde)

Se at få ændret dit password - det kan ikke gå hurtigt nok.

Og få dem koblet af igen.

Venlig hilsen,

Christian

Der er ikke noget suspekt over et + i en e-mail adresse. Det er som regel en separator og i dette tilfælde kunne det være en partner der hedder "lindgren". 

Kontoen på serverne hedder formentlig "partners@google.com" og så er separatoren "lindgren" tilføjet for at man kan sortere e-mail ud til dem. 

Det bruges f.eks. tit til håndtering af bouncemail. Et andet sted det bruges er Facebook, kig når du modtager en mail om en ny besked, den kan du besvare blot ved at trykke reply. En af de ting de kigger på er det ID der står i e-mail adressen. De har ikke oprettet langtunderligtid+something@facebook.com på deres servere, men kun something@facebook.com

Langt de fleste mailudbydere vil også lade en e-mail med + separator gå igennem. Prøv selv: 

etellerandet+dinmail@domain.dk

og se om den dukker op. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:32

Jeg er stadig meget i tvivl.

Vedkommende kunne mit kundenummer, brugernavn m.m.

Anyways, jeg har heldigvis ikke tilknyttet mit kreditkort til kontoen. Så det værste der kan ske, er at vedkommende kan bruge noget fra min gratis google-kupon.

Men jeg må stadig indrømme, det hele virker meget suspekt. Jeg vidste ikke at Google opererede på denne måde. Vedkommende var overhovedet ikke velformulerende.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:23

Men kunne han dit Password?

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)