Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi forside design

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad skal min kunde gøre her, når et virksomhed har kopieret deres hjemmeside forside design?

Er der nogen regler her indenfor design og kopiering? Er det tilladt?

Min kunde hjemmeside >> http://2wd.dk

Kopi >> http://www.peopleconsult.dk

Med venlig hilsen

Kim H T
www.mywebcreations.dk

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:01

Hej Kim,

Er det ikke et template? Jeg har bare set det samme design på efterhånden flere forskellige sider nu.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er et Joomla CMS der bruges på siderne, og det kunne derfor være en template der er fundet på nettet, eller købt via f.eks. Rockettemplates?

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes bare, at den identisk ligner min kunde's hjemmeside, som vi har skræddetsyet til ham.

Til Mark og info:

www.2wd.dk er udviklet og kodet i Prado Framework.

Mvh

Kim

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:38

mywebcreations.dk:

Jeg syntes bare, at den identisk ligner min kunde's hjemmeside, som vi har skræddetsyet til ham.

Til Mark og info:

www.2wd.dk er udviklet og kodet i Prado Framework.

Hvordan skræddersyet? Udfra et standart joomla template, eller har i bygget noget fra bunden til kunden?

Hvis i har bygget det fra bunden, så jo det ligner da. Men mest delen ved billederne i midten.

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 11:59

Vi har designet den fra bunden af udfra kunden's ønsker og tanker. Jeg ved ikke meget om Joomla templates, men udgangspunkt med vores design er, at det bliver designet fra bunden af.

I bund og grund syntes jeg, at kopien er identisk, blot at den er ændret med blå farver.

Så mit spørgsmål er, om det er tilladt eller eller om vi kan gøre noget juridisk set.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 12:02

Sorry Kim.

Kan sagtens forstå din undren, men et fire spaltet layout på den måde som din klient og "kopien" her benytter med brugen af billeder, kan jeg finde rigtig mange eksempler på.

Tror ikke man kan sige det er en kopi, blot mangel på adspredelse opfindsomhed fra det firma og så har de hente inspiration. Kan se det javascript der er benyttet er vist noget i har lånt et sted fra og det har de så også. 

Undre mig mere over at et webdesign firma ikke er mere originalt end hente så meget inspiration fra en anden side. 

(ser frem til at følge udviklilngen) men ville personlig spare på krudte og glæde mig over at nogen finder dit layout så inspirerende at de forsøger at bygge samme måde.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 12:04

http://designshack.co.uk/articles/inspiration/what-to-do-if-someone-steals-your-design

Her kan du læse lidt om hvad du/I kan gøre.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 12:07

Jeg ville gå amok hvis det var mit design der var blevet kopieret. 

Jeg har brugt over 40000 kr på mit nye design. "som i snart for at se live" 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:08

Jeg ville sende en mail til firmaet "People consult" og klargøre for dem at deres design er en kopi. Hvis de så ikke er klar over det får deres udvikler nok lidt problemer og vil derved nok ikke genere jer i fremtiden.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)