Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad holder jer igang?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Christoffer

Hvad der holder mig igang???

Det er at alternativet.

Forstået på den måde, at jeg p.t er i fuld beskæftigelse. Ved siden af. Og det er absolut ikke en dans på roser. Tværtom, så synes jeg at det bliver ringere og ringere forhold for lønmodtagerne i DK, specielt når man er ansat nede på gulvet.

Man er konstant i fare for at blive fyret. Man har stressede chefer der ikke er sin opgave voksen. Man har direktører der er direktører fordi at far havde penge til at købe en virksomhed og spytte millioner i den årligt. Og dette skal man præstere uden at nogen aner noget om hvad hvem laver. Da man har for travlt med at lege vigtig overfor ledelsen, uden at have det i noget.

Men når det nu er sagt, så er det også tit frustrende at have sin egen virksomhed, for her stiller kunder større og større krav, med kortere og kortere leveringstider. Samt at leverandører lukker, og man skal lave udvidelser for at kunne få bare lidt mere markedsandel.

Jeg har selv i det sidste halvandet år arbejdet på en udvidelse, men er så stadig ikke tilfreds, selvom mange af mine konkurranter ville være tilfreds på nuværrende tidspunkt. Så stiller jeg desværre nogle store krav. Og det betyder også at der vil gå omkring 3-6 månder minimum, før at det kommer op at køre produktion. De første test kørsler har så også udvist nogle mangler. Som der vil koste omkring 20k at få rettet. Så der er lys forude. Og lige pt ser bundlinien på projektet ikke særlig godt ud. Men håber at det betaler sig i de næste par år......det skulle have kostet 40k, og tage 3 månder.....og nu her har det kostet 40k og taget 18 månder.....og skal så af med 20k til+det løse.

Men det er også det som der gør at man får lidt adspredelse i hverdagen, for man kan ikke altid holde fokus på en ting, man skal tit også have nogle andre ting at brydde billdedet med. Men derved ikke sagt at man ikke skal holde fokus på sit kerne område.

Og husk på, var det nemt at være iværksætter/selvstændig, så var alle mennesker det jo. Det kræver noget af en. Og noget af det vigtigste er at kunne holde fokus, selv når det ser mørkest ud.

/Kenneth

Mange tak for din kommentar;) så det du mener er at man skal have sig noget at tage sig til, som et alternativ, så man kan afveksle lidt?:) ja men så vil jeg helt klart prøve at finde et alternativ:)

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk indlæg Michael Smile

Hvad gør jeg? Jeg er drevet af at lære og skabe resultater.

Et iværksættergen er ofte ensbetydende med, at man er iderig og knap så struktureret. At være iværksætter betyder, man skal være tusindkunstner inklusiv alt fra idegenerering til bogholderi.

Jeg vil foreslå, at du få sparring af en Amino om dine projekter og får lavet en projektbeskrivelse før du går i gang. Denne projektbeskrivelse skal udspringe af en brainstorming inklusiv fokus på faldgruber.

Der findes også gode mentorordninger, som du kan finde via erhvervsnetværk. Hvis du ikke finder den person du søger i første omgang, så prøv som Michael siger, skift omgivelserne ud og skab et nyt resultat. Det kan eksempelsvis være, at du opsøger sparring forskellige steder.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)