Der er mange iværksættere der har det som dig på et tidspunkt, og så handler det om at finde en vej udenom. Ja, du læste rigtigt, - udenom.
Man kunne komme med et råd om at finde ind i dit indre univers, meditere eller et eller andet rigtigt moderigt buzz, - men jeg vil fortælle en historie om hvordan jeg gør, og for din skyld handler det om webdesign.
Jeg er startet i branchen for 4 mdr. siden. Det gjorde jeg af en årsag du kan læse her, hvis du er hurtig, men ellers betyder det ikke så meget for historiens pointe.
Jeg skulle designe nogle sider, og lære en del om HTML CSS osv. Det gik jeg død i, men jeg kan godt lide kaffe & kager. Så jeg gik på en café på Strøget med min bærbare pc. Her havde jeg et design til en tøjbutik, og jeg spurgte så nogle af de kvindelige cafégæster om de ville bruge et øjeblik på at vælge hvilket design jeg skulle bruge.
Om de ville!
Jeg fik rigtigt mange meninger, og historier om gyselige oplevelser etc. og alt sammen fik jeg noteret oppe i mit hoved. Da jeg kom hjem på den pind jeg havde ondt i numsen af at sidde på, var mit hoved fyldt med ideer. Undervejs for at finde scripts der kunne opfylde damernes ønsker, faldt jeg over løsningen til hvordan jeg løste problemet med at finde ud af om det HTML og CSS jeg kodede, overhovedet var noget jeg kunne tage penge for. Husk på, jeg kendte jo ikke noget til det.
Er jeg så genial? Næ, det er ren hundetræning. Har man et adfærdsproblem med en hund, ændrer man omgivelser eller betingelser. Her var det lidt frisk luft, nogle kønne piger og det lille frikvarter med god kage og kaffe.
Mine fornemme venner i forretningsverdenen jogger og spinner, surfer og hvad ved jeg, - men det er ren hundetræning alligevel. For formålet er det samme.
Brug af muskler, indtagelse af koffein og sukker, - er kemi. Det er også kemi når højre og venstre hjernehalvdel skal arbejde sammen. Fordi det der sker, -er ikke at du ikke er dygtig nok til at finde løsningen på dit problem, - men at du ikke ved hvor du skal lede. Så skal begge hjernehalvdele i brug,- og det gør du ved at ændre adfærd og omgivelser.
Ingen hekseri eller trendy buzz, - helt simpelt. Men det virker!