Jeg vil meget gerne oprettet et partner program hvor mine kunder har deres eget link de kan henvise nye kunder til min side med, og tjene nogle penge for hver ny kunde der opretter sig.
Jeg er bare i tvivl om det er lovligt i følge den danske lovgivning?
Jeg ville også selv tro at det er lovligt, men jeg vil nu lige forhøre mig, så jeg måskei kke behøver at tage kontakt til en advokat.
Jeg vil dog gerne vide hvor grænsen går? Jeg ved fra en af mine venner, at man I nogle computer spil ikke må henvise nye spillere eller kunder til deres spil I Danmark, da det bliver kategoriseret som pyramide spil.
Jeg vil dog gerne vide hvor grænsen går? Jeg ved fra en af mine venner, at man I nogle computer spil ikke må henvise nye spillere eller kunder til deres spil I Danmark, da det bliver kategoriseret som pyramide spil.
Både og, så vidt jeg forstår lovgivningen på det område, så er det lovligt, så længe du ikke tjener på at nye spillere/kunder henviser til nye spillere/kunder. Du må derfor godt tjene på de spillere/kunder du har henvist, men ikke de nye spillere/kunder de har henvist. :)
Både og, så vidt jeg forstår lovgivningen på det område, så er det lovligt, så længe du ikke tjener på at nye spillere/kunder henviser til nye spillere/kunder. Du må derfor godt tjene på de spillere/kunder du har henvist, men ikke de nye spillere/kunder de har henvist. :)
Hvis et eventuelt honorar til den henvisende person kræver et økonomisk indskud af den henviste kunde, og yderligere henvisning af kunder, foretaget af den henviste kunde, bidrager til det første led (d.v.s. den første person til at skaffe kunder i samme gren af henvisninger), så er det ulovligt, idét det vil blive betragtet som pyramidespil.
Med andre ord: Man må gerne lave et partnerprogram, hvor affiiliates/forhandlere kan få en præmie for at skaffe en kunde, så længe man ikke tilbyder aftaler der relaterer sig til "sub-affiliates", som defineres ved, at forhandlere kan høste penge på baggrund af andre forhandleres provision.
Forhandleren har en kunde, som henviser "Henvist(1)". Forhandleren tjener på "Henvist(1)" da de køber noget fra siden og "Kunde" tjener noget på henvisningen.
Derefter henviser "Henvist(1)" en nye kunde, "Henvist(2)". Forhandleren tjener på "Henvist(2)" da de køber noget fra siden, og "Henvist(1)" tjener noget på henvisningen.
Det er denne formel jeg havde tænkt mig at følge. Er den lovlig?
Tusind tak for alle jeres svar, jeg sætter meget stor pris på det!
Men henviser "Henvist(2)" en ny kunde ("Henvist(3)"), må "Henvist(1)" ikke tjene penge på den henvisning "Henvist(2)" har foretaget, som jo var at skaffe "Henvist(3)" som kunde.
Så din model er lovlig, så længe en situation som den jeg har beskrevet i første indlæg og dette indlæg, ikke opstår.