Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoalbum til wordpress

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen, vil prøve senere om jeg kan få det til at fungere!

Men nu står den på en omgang VM håndbold :)

God aften til alle!

Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 14:05

Hvilken version af nexGEN bruger du? jeg har nemlig ikke de samme funktioner som du snakker om her?

Mvh Thomas :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 14:30

Det ser sørme ud til at fungere nu, super lækkert! Tak for hjælpen!

Et spørgsmål er dog om jeg kan lave effekten om på opstillingen?

F.eks. på denher side--> http://jagtmeduffe.dk/?page_id=46

Jeg syntes ikke det ser særlig flot ud, men umidelbart kan jeg ikke finde nogen måde at lave det om?

Men i hvertfald tak for hjælpen indtil videre! Nu ved jeg der er en ejer af hjemmesiden der bliver glad :)

Mvh Thomas

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:41

Thomas Holst Frederiksen:
Et spørgsmål er dog om jeg kan lave effekten om på opstillingen?

Godt det virker, jeg er ikke helt med på hvad du mener?

Er det rækkefølgen på billederne?

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 18:02

Hvis du ser på den her side med de forskellige albums http://jagtmeduffe.dk/?page_id=46

Så er hvert album opstillet med en stor hvid box rundt om, hvordan får jeg den hvide "box" væk?

Og hvis jeg f.eks hellere vil have albummene opstillet ved siden af hinanden istedet for over/under hvordan gør jeg det? Altså opstillet lidt ligesom albums på facebook :)

Jeg ved ik om det gav mere mening? ;)

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 18:17

Så er hvert album opstillet med en stor hvid box rundt om, hvordan får jeg den hvide "box" væk?

Den kan du fjerne i css filen.

Og hvis jeg f.eks hellere vil have albummene opstillet ved siden af hinanden istedet for over/under hvordan gør jeg det? Altså opstillet lidt ligesom albums på facebook :)

Du kan bruge en tabel. Og så indsætte den kode til albummet i tabellen ved siden af hinanden i stedet for under hinanden som du har gjort det nu.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 19:26

Super fedt, læsningen var at opstille dem i en tabel! Nu mangler jeg bare at fjerne boksen i Css filen som du skriver, kandu komme nærmere ind på hvor jeg skal lave en ændring, jeg er nemlig ikke super skarp i html osv.

Og tusind tak for du gider hjælpe, det har sparet mig for grå hår og alderdom før tid :)

Mvh Thomas

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 19:41

Super fedt, læsningen var at opstille dem i en tabel! Nu mangler jeg bare at fjerne boksen i Css filen som du skriver, kandu komme nærmere ind på hvor jeg skal lave en ændring, jeg er nemlig ikke super skarp i html osv.

Og tusind tak for du gider hjælpe, det har sparet mig for grå hår og alderdom før tid :)

Mvh Thomas

Hvis du bruger firefox er der et plugin der hedder firebug https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/firebug/ - når det er installeret og du er inde på din side trykker du på F12.

Så åbner der et lille vindue i bunden af din skærm. Ude til venstre er der to iconer, det med pilen vælger du. så trykker du på dit billede.

Nu kan du se koden samt i hvilken fil den ligger og på hvilken linje du skal finde den.

Jeg kan se at der er en hvid baggrund på. Den linje hvor der står background-color fjerne du og så skulle den gerne være i vinkel Smile

Det var så lidt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 20:25

Super fedt funktion, det kan hjælpe mig en hel del!

Jeg har fundet det jeg skal slette, men når jeg så går ind i wordpress og vil ændre i koden står der neders at jeg skal gøre filen "skrivbar" før jeg kan gemme ændringer jeg laver.

Jeg har fundet ud af at det er noget jeg skal gøre via FTP (filezilla), men spørgsmålet er hvilken af filerne jeg skal gøre det i og hvordan jeg laver denne indstilling? Når det er gjort er jeg nemlig overbevist om at alt fungerer som det skal :)

Sorry hvis jeg mega amatør her, men man skal jo lære det på en eller anden måde :)

MVh Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 20:44

HURRA! Jeg fandt selv ud af det efter en del roden rundt, så i bedes se bort fra mit tidligere svar :)

Speciel tak til Martin G. Larsen for hjælpen :)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)