Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for produktpriser søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Har i lang tid overvejet at starte egen webshop, men begyndte at spekulere over en ting..

Det jeg ville høre var om der er nogen regler for hvor billigt man må sælge de varer man køber?

Synes tit mange butikker/webshops har meget ens priser.

F.eks. hvis jeg køber et stort parti ID voks, er der så regler for hvor billigt jeg må sælge det eller er det op til en selv hvad prisen skal være?

/Martin Dyrhøj

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:32

Hej Martin,

Nej, der er ingen regler for hvor billigt du må sælge det. Men logisk nok, så kan leverandøren jo ikke lide dig, hvis du begynder at køre priskrig på deres produkter. Men i princippet kan du stå og sælge ID voks til én krone, hvis du gerne vil det.

Lige mht. ID voks, så har du nok overvejet at starte en webshop, og så bare sælge det til 50 kroner. Idéen er fin, men det er tæt på umuligt at opdrive til denne pris. Så derfor hvis du også vil tjene penge, så skal prisen jo også være lidt højere.

- Casper.

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Skrevet kl. 12:46

Hej.

Tak for svaret.

Nu var det også bare et eksempel og ikke noget jeg ville begynde at sælge.

Selvfølgelig skal man tjene på ens varer, men hvis man nu solgte billigere end konkurrenterne og samtidig havde et overskud og så bare havde rigtig mange salg ville det vel også kunne give godt i den sidste ende?

/Martin Dyrhøj

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 17:03

I den perfekte verden må du sælge varerne til lige nøjagtig den pris du ønsker. Men i flere brancher vil grossister ikke sælge til dig, hvis du sælger tingene for billigt, og dermed generer deres andre kunder.

De er interesseret i at sælge nogle varer, men også i at detailledet får en så god avance, at de vil blive ved med at sælge denne grossists varer.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Skrevet kl. 18:36

Jamen, skal jeg oplyse mine leverandører om hvilken pris jeg vil sælge mine varer til inden de vil indgå en evt. handel?

/Martin Dyrhøj

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Skrevet kl. 19:43
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:00

Hej Martin,

Som de andre har været inde på, så er der ingen "love", hvor du kommer i klemme, hvis du sælger et produkt til over- eller underpris.

MEN, leverandører ønsker naturligt at have et stabilt marked, så de også er sikret deres eksistens længere ud i fremtiden. Derfor, hvis det er et varemærke du ønsker at sælge, så vil leverandøren give dig nogle vejl. priser, hvor både du og leverandøren kan tjene penge. Egentlig er det jo et forhold der langsomt skal bygges op, så hvis den ene part modarbejder, så vil forholdet mislykkes.

Hvis du vil være helt fri fra anden påvirkning, så kan du vælge at brande dine egne produkter. Det kan du f.eks. gøre ved at kontakte OEM producenter i Kina af et produkt du finder lukrativt. Derefter er det så op til dig at promovere og brande produktet som du ønsker. Dermed også sagt at du helt bestemmer prisen, da du jo nu er leverandøren.

God vind! Smile

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Skrevet kl. 22:04

Studenten:

Hej Martin,

Som de andre har været inde på, så er der ingen "love", hvor du kommer i klemme, hvis du sælger et produkt til over- eller underpris.

MEN, leverandører ønsker naturligt at have et stabilt marked, så de også er sikret deres eksistens længere ud i fremtiden. Derfor, hvis det er et varemærke du ønsker at sælge, så vil leverandøren give dig nogle vejl. priser, hvor både du og leverandøren kan tjene penge. Egentlig er det jo et forhold der langsomt skal bygges op, så hvis den ene part modarbejder, så vil forholdet mislykkes.

Hvis du vil være helt fri fra anden påvirkning, så kan du vælge at brande dine egne produkter. Det kan du f.eks. gøre ved at kontakte OEM producenter i Kina af et produkt du finder lukrativt. Derefter er det så op til dig at promovere og brande produktet som du ønsker. Dermed også sagt at du helt bestemmer prisen, da du jo nu er leverandøren.

God vind! Smile

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen

Hej.

Mange tak for uddybelsen.

- Har helt tjek på det nu.

/Martin Dyrhøj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)