Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computer salg som 14 årig??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg kunne godt tænke mig at starte et firma, med salg af computere og computer udstyr over internettet.

Jeg er en 14 årig dreng, og jeg brænder virkelig for at lave min egen salg virksomhed, men jeg ved ikke særligt meget om det, så jeg håber at jeg kan få nogle gode råd.

Men det er noget jeg kommer til at køre ved siden af min skole, så jeg skal også lægge lidt tid til den.

Men jeg håber at i vil hjælpe mig godt på vej.

Hilsen

hElp

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 22:57

Hejsa,

Jeg startede selv som 12-årig med at samle og sælge computere og det gik udmærket.
Dog ikke over internettet da webshops ikke var så nemt/billigt dengang.

Det vigtigste er, at du leverer en ordentlig service. Lad være med at sælge lort og lade dine kunder i stikken.
Sørger du for det er du godt kørende.

Du behøver ikke gå og spekulere på regnskaber osv., udover du skal holde øje med hvor meget du tjener - kommer du over 50.000 skal du momsregistreres og opkræve 25% moms.

Du er velkommen til at kontakte mig via privat besked hvis du har spørgsmål, jeg vil gerne hjælpe dig :-)

God aften.

Hilsen Sune.

Fra Thisted
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:03

Hej Sune, det lyder som en god ide du skal selvfølgelig først finde dig et godt navn og købe en hjemmeside selvfølgelig skal du have en vis kapital for at starte op, jeg er selv nystartet i 2010 med et mindre IT virksomhed. Derefter skal du ud og finde nogle leverandører som du vil samarbejde med en god idé vil være at finde en enkel leverandør af eks. pcer da du med fordel vil kunne købe større ind og med tiden få en % del tilbage.

jeg er selv ved at lave en ny hjemmeside da min gamle ikke var opdateret og jeg overvejer at købe et webshop inden kort tid du er velkommen til at skrive til mig. 

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 23:03

Skriv en PB til mig, så vil jeg gerne hjælpe dig:) jeg er selv 15 og er ved at få en webshop på benene:) vi kan jo evt indgå et samarbejde på et tidspunkt:)

Dbh Christoffer

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Daniel.

Fedt at du gerne vil igang! Det synes jeg er super cool.

Men jeg tror desværre, at din idé med en webshop der sælger computer udstyr er en ret farlig idé. Nu kommer det selvfølgelig an på hvad du mener med computer udstyr, men computere er i hvert fald udelukket. Det kræver simpelthen en kæmpe stor kapital.

Det samme skal du huske med en webshop. Hvorfor skal folk handle hos dig, og ikke hos nogle af de kæmpe store webshops, der sikkert kan sælge det billigere end dig, pga. mængderabatten?

Det er fedt du brænder for det, men hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde en anden idé med mindre konkurrence, og noget der ikke kræver så meget kapital.

Giv den gas - fuld fart på :-)

Tilmeldt 15. Jan 11
Skrevet kl. 10:24

Hej

Mange takk for alle svarene.

Jeg har siddet og læst en del henover morgenen, og jeg tror det bliver meget svært at sælge computere i min alder, men jeg er rykket mere hen imod at sælge Gamer udstyr til pc f.eks. mus, tastatur o.s.v.

Fordi jeg spiller selv en del pc og jeg kunne også selv godt tænke mig et sted hvor man kan købe direkte Gamer udstyr.

Udover at jeg vil sælge det vil jeg også andmelde de forskellige ting...

Jeg vil meget gerne høre hvis i har nogle ideer eller forslag

Hilsen

Daniel

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:26

Hej Daniel.

Jeg er ikke enig med Sune!

Du skal lige fra starten af lave et regnskab. Får du et overskud, som vel er hele ideen med at starte egen virksomhed, skal du naturligvis betale skat heraf. For at du kan trække udgifterne fra dine indtægter skal du lave et regnskab og gemme alle dine kvitteringer og faktura som bilag til regnskabet. Det er korrekt at du kan undlade at lade dig momsregistrere såfremt du forventer at din omsætning er under kr. 50.000 på årsbasis. såfremt du vil sælge computere tror jeg hurtigt du kommer ove en omsætning på kr. 50.000 og så skal du momsregistreres. det vil være en fordel at lade sig momsregistrere fra starte af, idet du har flest udgifter til opstarten og momsen på udgifterne kan du så fratrække.

Jeg vil anbefale dig at kontakte en der har lidt forstand på regnskaber og få vedkommende enten til at hjælpe dig med regnskabet eller helt lave det for dig.

Du skal være opmærksom på at laver du en webshop kan du blive udsat for at PBS der står for dankort betalingen vil kræve sikkerhed for dine kunders betaling, af hensyn til at kunne få tilbagebetalt beløbet såfremt kunden fortryder eller du ikke leverer varen.

Det er ikke bare lige at starte op, der er rigtig mange overvejelser man skal gøre sig, du kunne f.eks. prøve om du kunne finde en der selv har prøvet det, her på amino, og få vedkommende til at være din mentor.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tilmeldt 15. Jan 11
Skrevet kl. 10:36

Hej Anders

Som du kan se i min kommentar, er jeg gået væk fra ideen med at sælge computere endu, menjeg vil sælge Gamer udstyr, fordi jeg fandt det andet for risikabelt og dyrt;)

Det du siger med en der har forstand på regnskab, så er min farfar forhenværende revisor, så der bliver ingen problermer på det område.

Der er flere her Amino der allerede har skrevet at de gerne vil hjælpe mig, så det er rigtig godt:)

Min mor er også selvstændig, og har egen butik så der kan jeg også få hjælp.

Det du siger med PBS er kun godt mener jeg, da jeg selv som kunde føler mig mere sikker med PBS

Hilsen 

Daniel

Tilmeldt 15. Jan 11
Skrevet kl. 14:42

Hvad mener i der vil være bedst at starte med? at importere billigt udstyr fra Kina, eller de kendte mærker??

Og er der nogle der kender en database hvor man kan finde grossister??

Hilsen

Daniel 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:20

Daniel:

Som du kan se i min kommentar, er jeg gået væk fra ideen med at sælge computere endu, menjeg vil sælge Gamer udstyr, fordi jeg fandt det andet for risikabelt og dyrt;)

Hej Daniel,

Vil du have fokusere på "Gamer markedet", vil du opdage, at de fleste gamere er ret hardcore og ikke køber "billigt udstyr fra Kina". Gamer branchen er blandt andet kendetegnet ved en meget stor interesse for bestemte mærker.

Gamere sætter sig oftest meget ind i specs på det udstyr, de køber. Med den rivende udvikling der er - specialt for gamer udstyr - vil det at købe til lager oftest ikke kunne betale sig.
Gør som de fleste andre i samme genre og find nogle leverandører, som tilbyder dropshipping.

Hvis du med gamer udstyr mener tilbehør, vil dusandsynligvis også her erfare, at der hele tiden kommer nye versioner af udstyret, som gør den forrige version nærmest usælgelig.

Håber du kan bruge det. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)