Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorerede link på Facebook

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor stor er effekten af at bruge Facebook til annoncer for en webshop?

Er den bedre, dårliger eller på linie med Google Adwords?

Får man mere for pengen ved at bruge Facebook i stedet for Google?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe inde jeg beslutter om jeg skal bruge Facebook til markedsføreing.

Tak

Menzone

www.menzone.dk

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 22:25

Hej Menzone.

Effekten af Facebook annoncering varierer utroligt meget. Det er mange faktorer der spiller ind.

Personligt synes jeg ikke, at man skal sammenligne AdWords kampagner for meget med Facebook annoncering (og den ene udelukker på ingen måde den anden). Det er 2 meget forskellige markedsføringskanaler, hvor du møder dine potentielle kunder i forskellige stadier.

Skal man alligevel sige noget generelt, så vil den brede gruppe af danske webshops, højst sandsynligt opleve bedre direkte ROI fra AdWords end fra Facebook annoncering. Der er dog også undtagelser, hvor Facebook annoncer giver en effekt, som AdWords aldrig kan matche.

Men hvis man har AdWords kampagner, der giver en god og ønskede effekt, er det da oplagt også at prøve sig med Facebook kampagner.

De bedste resultater jeg har set fra Facebook annoncer for webshops, er produkter der henvender sig til aldersgrupppen 16 til 25 år. Men der er sikkert også masser af succes historie fra andre!

Jeg har god erfaring med at lave Facebook annoncer, der linker til webshoppens profilside på Facebook. Dette kræver selvfølgelig at webshoppen, har en firmaprofilside der spiller max. Har mange eksempler på, at trafik fra en firmaprofilside konvertere langt højere end selv godt præsterende AdWords kampagner til selv samme side.

Gældende for Menzone, burde der være god idé og økonomi i, at benytte både AdWords samt Facebook annoncering.

Det blev ikke så konkret som du måske eftersøgte, men håber det kan bruges alligevel:)

Med venlig hilsen

Johannes Helleland

www.jatilroi.dk

Tilmeldt 11. Oct 10
Skrevet kl. 16:22

Hej Johannes

Mange tak for dit indlæg. Det gør ikke noget det ikke er helt så konkret. Det var jeg forberedt på idet der jo ikke findes en 100% sandhed om disse emner.

Dit indlæg har givet mig mere indsigt i Facbook, som vi ikke bruger p.t. Ikke enggang som firmaprofilside. Da jeg ikke normalt er Facebook bruger er der en viden omkring firmaprofilsider og Facebook som jeg skal have erhvervet.

Måske kan du eller andre giver mig et udgangspunkt for at komme igang, samt hvilke åbenlyse fælder jeg bør undgå.

pft.

Menzone

www.menzone.dk

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:37

Nu er jeg jo ikke meget for, at reklamere for en kolleagStick out tongue, men tjek dette link. Det er alt andet lige, en fin gennemgang af Facebook firmaprofilsider.

http://komfo.com/nyhedsstroem/guide-til-facebook-sider-for-virksomheder

Johannes

www.jatilroi.dk

Tilmeldt 11. Oct 10
Skrevet kl. 09:56

Hej Johannes

Tak for henvisningen.

Den vil jeg studere nærmere.

menzone

www.menzone,dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 15:30

hej johannes

- thanx for sharing - den er nyttig, ikke til mig selv, men til nogle af de selvstændige jeg er i kontakt med, som skal have en hurtig, enkel og forståelig forklaring på anv. af FB

hilsner

dann sommer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)