Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssige forhold ved egen affiliateside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg og min partner arbejder på at få opstartet et affiliatesite primo februar.

Hvilke ting skal vi tage forbehold for rent skattemæssigt o.l. før vi starter denne side op?

Fx overvejer vi at oprette en ny konto, hvor det hele kører over, så alle indtægter og udgifter forbundet til siden går derigennem.

Derudover vil jeg høre hvordan indtjeningen i sådan et selskab skal håndteres. Hvis vi bare lader pengene stå på kontoen skal vi vel ikke betale personskat af det eller? Og skal vi betale selskabsskat eller hvordan og hvorledes hænger det sammen? Og hvis vi hiver penge ud af kontoen, hvordan skal det så håndteres?

Skal siges vi ikke regner med at tjene mere end max 10.000 kroner første år, så det er mere et fritids-/hyggeprojekt vi snakker om og ikke vores primære indtægtskilde.

På forhånd mange tak! :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

Du skal betale personskat af indtægterne - det vil sige, det du får udbetalt fra f.eks. tradedoubler, uanset om i hæver dem eller ej.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Kim Bang:
Du skal betale personskat af indtægterne

Det er nu overskudet der betales skat af: Indtægter minus Udgifter = Overskud

/Henrik

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:18

Husk - som udgangspunkt - altid på, at du skal betale skat af, hvad som helst her i Danmark. Vi kan jo ikke risikere at fremme iværksætter-ånden. 

Når jeg kigger i "spåkonens kugle", så ser jeg mig selv som udenlandsdansker om 2-maks. 3 år! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 23:06

Kære fodbolddreng.

Brug ikke så meget energi på skatten.
Har du en god ide, så sæt den igang.

Go for it. NOW.

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:43

Jeg takker for svarene, og satser på ikke at blive stemplet som skattebedrager af Skat, hvis jeg laver en fejl. Ellers må jeg tage den til den tid. ;)

Og det er jo forholdsvist lave beløb her i starten vi snakker om, og idet jeg er godtroende i mine handlinger, så regner jeg ikke med at Skat slår så hårdt ned på en som mig, men i stedet påpeger jeg har lavet en fejl, der skal ændres.

Endnu en gang tak..

Og god weekend ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)