Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af gratis webbaseret sangskriverprogram

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg har det sidste halve års tid arbejdet på hvad der nu er blevet til www.SkrivEnSang.dk, et gratis sangskriverværktøj.

Jeg vil meget gerne have hjælp til hvordan jeg effektivt kan markedsføre siden, helst for et rimeligt lavt budget da siden som sagt skal være gratis at bruge.
Jeg vil udover ovenstående også gerne høre hvad I synes om siden, designet er der ikke så meget at snakke om da planen var at det skulle være ultra simpelt at bruge.
Også gerne hvis I har ideer til forbedringer af siden...

Med venlig hilsen
hoejer

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 21:06

Hvem er din målgruppe? Har du semi-professionelle i kikkerten eller festskribenter?

Mvh
PLI | Affugter

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:46

hoejer:
Også gerne hvis I har ideer til forbedringer af siden...

"Bekymre" rimer på cellekerne og flyttekasse - du skal vist lige igennem din rimordbog én gang til.

Til gengæld svarer synonymordbogen blankt på rigtig mange ord. Den må nok også strammes op.

Ellers en fin lille tjeneste - men jeg har svært ved at se forretningspotentialet i den :-)

mvh Hans

Tilmeldt 23. Sep 09
Skrevet kl. 19:02

PLI: Den primære målgruppe er private som mangler et værktøj at skrive deres sang i. Et værktøj som kan hjælpe dem med synonymer og rim.

Hans: Som det er i øjeblikket tager rim- og synonymordbøgerne udgangspunkt i open-source ordbøger, men jeg vil ikke afvise at jeg på et senere tidspunkt får skrevet en algoritme som selv finder rim, men det kræver lige en database fuld af ord først (som der arbejdes på i øjeblikket). Synonymordbogen er dog lidt tricky, da jeg ikke på samme måde kan sætte regler op for hvordan endelser osv. skal være, så den kommer lige i 2. række indtil videre.

Jeg har ikke i tankerne at gøre siden til en forretning, da den udelukkende skal køre på hobbybasis. Måske gøre ligesom facebook med at smække nogle reklamer på når (hvis) siden bliver populær, men det ligger et stykke ude i fremtiden.
I første omgang skal jeg have besøgende på siden, det er den primære grund til at jeg henvender mig i dette forum, da der må sidde nogle iværksættere med nogle guldkorn.

Med venlig hilsen
hoejer

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:25

Stort potentiale siden har i hvert fald - God idé!

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:25

Sjovt, har fornylig fået samme ide. Dog med lidt videreudvikling med analyse af sangtekster, hvorvidt sangen/sætning er opbygget efter A og B eller A,A og B,B rim. Udover dette også at kunne give forslag til en ny sætning fx." du er min store kærlighed" og svaret skulle så være " en kærlighed der bliver ved og ved" eller "men jeg gjorde dig ondt og jeg var led" Cool altså hvis du forstår. Men der er selvfølgelig nogle ophavsretregler der, men som udgangspunkt ikke stjæle - mere som inspiration.

Ved ikk om der findes decideret sangskriverforeninger men ellers kunne det være en mulighed at kontakte disse. Udover dette er vel nogle hobby/professionelle sangskrivere du kan alliere dig med enten gennem annoncering eller nævnelse på siden.

Synes dog at du skal udvikle siden lidt mere, eventuelt med flere tjenester. Kunne være at private kunne oprette en profil, hvor de uploader deres sange. Disse sange kunne bruges som inspiration igen uden at komme på kant med ophavsretten.

Bare lidt hurtig brainstormning:o)

Held og lykke med ideen

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 23. Sep 09
Skrevet kl. 17:17

Hej mbsp

Tak for god respons.

Jeg har også haft den i tankerne med at så snart der trykkes enter for at forlade linjen vil den finde rim på sidste ord, men det endte med at jeg blev irriteret over den popop-boks med rim, ellers skulle boksen være permanent placeret på siden, hmm, ryger lige med i scrapbogen over hvad der skal være i version 2, der skal ihvertfald gøres noget med designet :)

Brugerlogin skal med i version, men havde mest tænkt det som hvor man kunne gemme sine sange, men skide god idé med at brugerne kan dele sangene med hinanden...

I næste weekend sætter 2 kammerater fra studietiden og jeg os sammen og får lavet apps til Android og iPhone, det må kunne give lidt opmærksomhed til siden :)

Tusind tak for kommentaren.

Mvh

hoejer

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:19

Det var så lidt. Integration med Facebook kunne også være en ekstra mulighed. så kan personer "synes godt om" hinandens sange.

Til upload ideen - enten kunne man lave en brugervurdering hvor man giver sangene karakter indenfor hver deres genre, eller køre den endnu længere og lave amatørmesterskab i sangskrivning.

Og endnu bedre - så kan de uploadede sange sælges imellem brugerne og du skulle selvfølgelig have de sædvanlige kommisionspenge.Smile

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)