Jeg kan heller ikke nære mig for at gøre opmærksom på et relativt nyt produkt om regnskab, bogføring, skat, moms osv.: RegnskabsMail - www.regnskabsmail.dk
På RegnskabsMail kan du gratis se alt, hvad der hidtid er udgivet - bare opret et prøveabonnement. Og så får du en mail med alt, hvad der er sket på regnskabsområdet i en uge, hver fredag.
Regnskabsmail er for de lidt mere regnskabskyndige - men man ved jo aldrig - prøv selv at se.
Der ligger f.eks. et regneark, hvor man kan beregne moms, skat og kørselsgodtgørelse ved anvendelse af biler erhvervsmæssigt. Skatte- og momsbetalingen i forbindelse med selvstændiges anvendelse af biler afhænger af biltype (hvide eller gule plader), bilens totalvægt, bilens anvendelse (blandet eller udelukkende erhvervsmæssigt), om den er købt eller leaset og om virksomhedsordningen anvendes. Det giver 32 forskellige situationer. Så det er med at holde tungen lige i munden! Regnearket klarer det, og viser om det bedst kan betale sig at udbetale skattefri befordringsgodtgørelse eller fratrække de faktiske udgifter. Dermed kan man også se, hvornår der evt. skal skiftes princip for bilen (hvilket jo i givet fald skal ske nu - ved begyndelsen af et indkomstår).
Kig forbi og se om det er noget for dg. Det koster kun den tid, du bruger.
D.b.h.
Lars
PS: En anden Lars - men jeg kender godt Lars (Gosvig) ovenfor, fordi det er mig, der laver folketingsbilag og en del af indholdet til SkatteMail