Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal sælge til store erhvervskunder. Jeg skal have fat i direktøren. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i en sæson tonet branche og allerede nu er vi ved at åbne op for næste sæsons markedsføring.

ting jeg bruger nu: (tungest øverst)

Mødebooking

Udekørende salg

Adwords

SEO/HP

Jeg sælger og vil kun sælge til større erhvervskunder. Dem jeg taler og forhandler med er altid ledere direktører og i den bane.

Jeg har mange ting i mente når vi sælger alt forgår hurtigt og præcist efter aftale, kommer aldrig for sent til møder, skarp i tøjet og i hoved. Det går rigtig godt lukker ca. hver 4-5 tilbud men ønsker at lukke endnu flere.

Det mit spørgsmål er. Hvor har i succes hos de her kunder? Hvad lukker i ordrene på? Er der markedsføring jeg kan lægge anderledes? (budget 250-350.000)

Jeg ønsker at blive dominerende på mit område.

Ser frem til at se høre hvad i gør/ har af tanker!

Venlig Hilsen

Christoffer

Ejendomsservice – til hele din virksomhed

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg selv og sælger meget store løsninger over telefonen - en ting jeg har bemærket er at markedsføring hjælper rigtig meget, eller PR.

Alligevel er der intet der slår en personlig reference fra en tidligere kunde, som er indforstået med at vedkomnes navn vil blive nævnt personligt til potentielle kunder..  det spiller bare..

 

håber det gav lidt

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Få nogle mødebooker ind som har prøvet noget lign før.

De har altid nogle gode ider til indledning, salg og lukning af kunden, på en positiv måde.

// Jeppe

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoval:

Jeg har mange ting i mente når vi sælger alt forgår hurtigt og præcist efter aftale, kommer aldrig for sent til møder, skarp i tøjet og i hoved. Det går rigtig godt lukker ca. hver 4-5 tilbud men ønsker at lukke endnu flere.

Du er nødt til at spørge dig selv om hvad der er årsagen til at du kun lukker 20-25% af dine tilbud.

Da jeg solgte store løsninger, i den korte periode i mit liv jeg var ansat hos andre, der solgte jeg store løsninger for Mærsk IT til FLS selskaber allt fra FLS Miljø til Aalborg Portland, Ejendomsmæglerkæder osv - Havde ansvar for 5 koncerner og havde 2½ assistent til at klare opfølgning og det "lavpraktiske".

Det der var altafgørende dengang var aftaleoverholdelse, troværdighed, leverancer til tiden - men inden jeg overhovedet gik i gang med at sælge noget af nogen art, der forsøgte jeg med indledende møder at sælge min troværdighed og nåede derfor en vis personligt tilgang til dem i beslutningsledene.

I troværdighedem indgik også ærligheden, og var der ting jeg ikke vidste, så begyndte jeg at bruge de potentielle kunder som vidensbank, så de mente de var dem der lærte mig noget, hvilket de også var, men derved også følte at vi samarbejdede.

Det jeg fik ud af denne personlige approach var, at jeg aldrig stort set havde prisproplemer, og når jeg endelig var for dyr, så blev jeg gjort opmærksom på at gøre det lidt skarpere. Nu var det ordrer i 500.000+ hver gang, og alt derunder snakkede vi aldrig priser på  det kom bare ind som bestillinger til assistenterne.

Jeg differentiere mig ved ALDRIG at have jakkesæt på til mødet med mellemledere, og kun når tingene skulle præsenteres til direktører og ledelser, der havde jeg jakkesæt på. At møde til tiden til et møde er kritisk, men jeg var ofte 5-8 min. forsinket, men ringede ALTID og informerede om dette. Og hvorfor til tider for sent på den, jo for så når jeg kom kunne jeg lodde stemningen for hvad vi skulle snakke om, da de øvrige deltagere så lige havde haft 5 min. sammen inden jeg kom. Og tro mig, det er værdifuldt at se ansigterne, da man så med det samme kan omlægge sin strategi.

Men 20-25% af udsendte tilbud er for lidt, afhængigt af hvilket marked du begår dig i og på hvilket niveau.

 

Køb ren argan olie her

Fra Rødovre
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i service/håndværks branchen jeg bevæger mig i. Og det jeg høre fra konkurrenter er op mod flere der kun lukker hver 10. Men det er en anden snak pointen er jo at lukke flere eller at nå ud til flere.

Nu skal det siges det er ikke mega ordre jeg sælger men i et mindre pris leje. Til møderne er vi tit kun mig og kunden det er sjælendt der deltager mere end 2.

Hvor meget kan man tillade sig at fælge op på sit tilbud hvor stædig må man være. Jeg plejer at ringe igen 7-12 dage efter de har modtaget tilbudet fra. Det er i denne proces efterfølgende jeg mister dem. JEg forsvinder ned i en bunke og kommer aldrig op igen. Det er det her jeg gerne vil have vendt!

Ejendomsservice – til hele din virksomhed

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoval:

Hvor meget kan man tillade sig at fælge op på sit tilbud hvor stædig må man være. Jeg plejer at ringe igen 7-12 dage efter de har modtaget tilbudet fra. Det er i denne proces efterfølgende jeg mister dem. JEg forsvinder ned i en bunke og kommer aldrig op igen. Det er det her jeg gerne vil have vendt!

Du kunne eventuelt prøve at ændre forretningsgang og se resultatet.

I situationen hvor du og kunden aftaler hvad der skal gives tilbud på osv, så istedet for at fremsende tilbudet, så spørg hvornår I kan sætte jer sammen igen for at gennemgå tilbudet.

Der får du så en mulighed for at "se" kunden igen. Efter gennemgangen spørger du kunden om det er i overenstemmelse med det ønskede og/eller om der skal laves rettelser/tilføjelser. Hvis det du fremlægger er som aftalt, så går du mere agressivt (i en venlig tone naturligvis) til afslutningen af salget ved at spørge om hvornår det skal udføres og om du/I kan lægge det ind i planlægningen af opgaver.

Der vil du så kunne ane om du er for dyr eller om der er lang/kort tid til beslutningsprocessen og om de er klar til at skrive under på entreprisen/opgaven.

Husk at mange der foretager indkøb, skal bekræftes i at de gør det rigtige, og de skal føle sig trygge. Jo mere du "holder" dem i hånden jo mere trygge bliver de og dermed større chance for afslutning af handlen med en underskrift.

Nu kender jeg dig ikke, men husk at der kan være mange personlige aspekter ind over hvis det er ombygninger osv osv der købes af private. Der handler det mere om tillid end om 5K

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoval:
Jeg plejer at ringe igen 7-12 dage efter de har modtaget tilbudet fra. Det er i denne proces efterfølgende jeg mister dem. JEg forsvinder ned i en bunke og kommer aldrig op igen. Det er det her jeg gerne vil have vendt!

 

Det kan jeg godt forstå.  - Du skal ringe dagen efter eller max 2 og pænt forhøre om tilbuddet er kommet frem. Ved den samtale skal du føre forsigtig an og sige at du ringer tilbage d. XX dato, så I kan sikre at alt er som det skal være og til Jeres fulde tilfredshed. Samtidig skal du holde kunden i røret og sige at der kan komme ønsker om ændringer eller tilføjelser til tilbuddet, så mit tlf. nr . er xxxxxxx..  Men vil jeg tage kontakt igen d. xx dato.

Du skal holde den i gang ....

 

mvh.

Michael

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Telemarketing.

Du kunne overveje at udpege 50 virksomheder i dit område og målgruppe og så udføre telemarketing på disse.

Jeg har netop afsluttet en sådan for en virksomhed med et fornuftigt resultat.

Du skal planlægge din kontakt godt dvs.:

Du skal indhente så meget viden som muligt:

-      Hvem er hvem og beslutningstager ?

-      Hvad bruger de i dag som dit produkt kan ?

-      Hvad er deres behov for dit tilbud ?

 Så ringer du op – læg aldrig en besked om at ringe tilbage

Kom forbi sekretæren ved at få et direkte tlf. nr/mobil nr.

-      Ring til omstillingen og spørg efter Hans jaeee Jensen direktøren og sig at du desværre har mistet hans mobil nr. eller direkte nr. og derefter bede om at blive stillet om ! – så kan du komme forbi filterne.

Fortæl ham/hende at du ringer da du ved at de arbejder med xxxxx hvor dit produkt kan være en god hjælp/eller omkostningsreducerende.

Forbered dig på indsigelserne du skal kunne overkomme disse og holde samtalen i gang det er her det er vanskeligt men forberedelse er nøgleordet.

Du afslutter med at få bekræftet at du lige sender hvad vi har talt om nu og så ringer du tilbage om 2 dage ikke 10 -12 men 2.

Før afslutning får du mailadressen og så er det ligetil med resten !!

Nåee ja jeg har netop afsluttet en omfattende telemarketingopgave for en virksomhed så  derfor ville jeg lige give dig dette! Idea

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere – ved siden af arbejder jeg med min hobby virksomhed JOMA Company  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)