Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjålet idè

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere af jer har måske hørt beskyldninger om, at Erik Damgaard skulle have stjålet en ide fra en partner og selv valgt at udvikle det.  

http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/198723/erik_damgaard_anklages_for_at_stjaele_it-koncept.html

Ingen ved selvfølgelig, hvad der er foregået, men jeg tænkte.. 

Hvordan kan man gardere sig mod noget lignende ovenstående. Jeg sidder f.eks. med en ide jeg godt kunne tænke mig komme videre med. Det er ikke noget banebrydende eller noget stort, men en sjov ide som måske kan give et afkast. Det er ikke tale om en forretning der skal drives eller noget der skal sælges. Hvordan kan man i det mindste snakke med nogen omkring det uden, at man skal være nervøs for, at de tænker, det var sgu da en simpel ide, den prøver jeg for mig selv.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:37

Få din eventuelle partner til at underskrive en NDA, (Non Disclosure Agreement).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:41

NDA er et gråzone område så det basker og du vil i enden ikke kunne beskytte dine indéer mere end du har råd til advokatbistand og retsager.

Det handler altså i høj grad om at finde forretningspartner hvor moralen er i orden og tilliden er tilstede.

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:41

Normalt, når jeg skal fremlægge en ny idé, får jeg lavet en enkel hemmelighedserklæring. Det kan være overfor en grafiker, en producent, en der skal lave datablade, eller etiketter m.m. Så er man rimelig sikker. De kan selvfølgelig altidgå videre med ideen til trediepart, uden mn ved det. Men jeg har ikke været uheldig endnu.

Mvh. Henrik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:31

Kaasi:
Normalt, når jeg skal fremlægge en ny idé, får jeg lavet en enkel hemmelighedserklæring. Det kan være overfor en grafiker, en producent, en der skal lave datablade, eller etiketter m.m. Så er man rimelig sikker.

Nu ved jeg ikke hvor mange ideer du normalt fremlægger men er det ikke lige at trække den en tand ekstra? Hvad med din bankmand? Skal han også have en :)

Kaasi:
De kan selvfølgelig altidgå videre med ideen til trediepart, uden mn ved det.

Det har de vel ingen grund til? Jeg får tit beskeder om ideer som andre får og dem kan jeg snildt gå videre med, men jeg tror at det har noget med holdning at gøre - og respekt for andres arbejde.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Det er bare det, at ideen er så enkel og simpel, at jeg synes det er for meget, at begynde på advokat og hemmelighedserklæringer osv. Er der nogle kendte aminobruger som har moralen på plads, som nogen kan henvise til. Nogen med kompetencer inden for software integrering 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:50

Nonoyes:

Det er bare det, at ideen er så enkel og simpel, at jeg synes det er for meget, at begynde på advokat og hemmelighedserklæringer osv. Er der nogle kendte aminobruger som har moralen på plads, som nogen kan henvise til. Nogen med kompetencer inden for software integrering 

Isterningposen var også enkel og simpel Smile

Der findes 1000vis af sande historier på snyd og bedrag der skyldes at man IKKE tog sine forholdsregler i sine præsentationer. Så hvis man ikke gør det, så stiller man sig bare op i køen, som bl.a. undertegnede, der engang var for dum til at stole på andre.

I dag - er der kun 1 person jeg stoler 100% med idéudveksling. Resten kan glemme det.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17

Men hvad er så den simpleste og mest sikre måde at gøre det på? Jeg ønsker det simpelt da ideen som sagt er simpel. Med det, mener jeg, at den jeg fortæller det til, med det samme vil kunne afgøre, hvorvidt han/hun kan udføre opgaven. Og jeg tror sagtens det kan lade sig gøre. Men jeg vil bare gardere mig mod, at personen smutter og gøre det for sig selv. Vi snakker om en ide som muligvis kan implementeres på få dage. Og så snart den er sat i værk, så er der ikke en ny chance for en anden. Det er ikke sådan, at man vil kunne gøre det bedre, mere effektiv, anden kundegruppe, bedre kvalitet osv. De faktorer har ingen betydning. Det er svært at skrive sig udfra. 

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:21

en NDA dækker dig udemærket, der findes vist en her på amino, ellers søg på google.

.........En konkurrent kan vel altid gøre det billigere eller gratis.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:33

Hej Nonoyes

Du er velkommen til at kontakte mig hvis det drejer sig om ren software og ikke har noget med webprogrammering at gøre.

I sidste tilfælde vil jeg ikke høre om projektet, da jeg ikke vil risikere at du en dag fortæller, at jeg har snupet din webidé.

Hvis det er ren software har jeg inden problemer, da jeg ikke "roder" med dette.

Jeg har selv flere hundrede ideer på hylden som jeg aldrig vil kunne få at få bragt ud i livet, så alene af denne årsag er du godt sikret.

Desuden er der hver dag virksomheder der fortæller fortrolige ting, så det er en anden grund til at din idé ikke kommer længere.

Ellers kan jeg kun opfordre dig til at Google de mest sandsynlige søgeord.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)