Jeg har en medarbejder, som udtaler sig om interne forhold i min forretning. Feks. har flere kunder og en anden kollega henvendt sig til mig, og fortalt, at han bla. går og siger følgende: 1) skal arbejde over, og det er jeg meget træt af 2)at ansdre ansatte feks. kommer for sent når der er vagtskifte Når der i ansættelseskontrakten står: Fortrolighed Medarbejderne er som følge af ansættelsesforholdet underlagt en loyalitets- og tavshedspligt vedrørende interne forhold i Virksomheden, herunder bl.a. arbejdsmetoder, forretningsforbindelser m.m. som Medarbejderen måtte blive bekendt med i forbindelse med sin stilling, ligesom alle forhold vedrørende Virksomhedens kunder er omfattet af en tilsvarende tavshedspligt. Denne pligt består også efter ansættelsesforholdets ophør, jf. bestemmelser i Markedsføringslovens § 19. Desuden må Medarbejderen, i tilfælde af aftalens opsigelse, ikke anvende værktøjer og metoder, som stammer fra ansættelsen i Virksomheden. Vil disse udtalelser så være i strid med dette punkt fra kontrakten, og vil udtalelserne være tilstækkelige til at ophøre ansættelsesforholdet? |
Hej Spinner.
Det er altid utrolig kedeligt at have en illoyal medarbejder i virksomheden.
Tag evt. fat i Kristian fra www.simplylaw.dk, han ved hvad han snakker om - og så er du sikker på at have det juridiske på plads.
Dbh
Kenenth