Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

familien gennem krisen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har gennem længere tid haft god glæde af at læse Debatten herinde.

Nu har jeg selv et par spørgsmål som kunne bruge et par svar Big Smile.

Jeg har en lille selvstændig i maven og er ved at starte enkeltmandsvirksomhed. Jeg har selv fast job men ønsker at lave lidt ved siden af og se hvad det udvikler sig til. 

Jeg har forskellige opgaver i udsigt men da det ligger udenfor mit eget fagområde er jeg nød til at ansætte min lillebror til dette. Han er i øjeblikket arbejdsløs og fagforeningen er på ingen måde samarbejdvillige.

Opgaverne er af mindre art og med mellemrum

så mine spørgsmål er som følger:

1  hvordan ansætter jeg ham nemmest og "kommer af med ham igen"?

2 og aflønner ham nemmest (dataløn?)

3 forsikring af ham, mig og firmaet?

4 og hvor mange instanser vælter sig over mig hvis jeg får en periodevis ansat?

5 passer det med omkring 45% oven i lønnen til sociale ydelser

Jeg kan sikkert finde på en masse andre spørgsmål senere.

Jeg vil gerne pointere at jeg pt ikke har nogen intensioner om at tjene på min brors arbejde men simpelt hen at holde ham og mig igang i en hård tid.

Jeg er elinstallatør og han er tømre. Vi laver projekter inden for begge fag, kunne måske havde indflydelse på forsikringsprisen?

Håber at nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:33

Hej Ulrik

Hvad angår forsikringer, så skal du typisk have en arbejdsskade til din bror ( hvis du vel og mærker ansætter ham  - i kan jo også lave 2 firmaer - et hver, og så udsteder han bare fakturaer til dig - det giver også dig meget mere fleksibilitet

Derudover er det en god ide at få en erhvervsansvar og evt en løsøreforsikringer ( dog kun løsøreforsikring hvis du har for over 30.000 kr i værktøj -ellers kan det ikke svare sig )

Hvis ud har bil bør du endvidere overveje en transportforsikring af værktøjet ( igen kun hvis du transporterer over 30.000 kr )

Derudover kan man overveje diverse former for sundshedsforsikringer og ulykkeforsikringer, men vil anbefale at du skaber et likviditetsflow i din virksomhed inden du begynder at sætte dig for tungt for så vidt angår diverse omkostninger - ikke bare forsikringer , men helt generelt

Du er velkommen til at kontakte mig på md@opal-danmark.dk når du kommer lidt længere. Vi har en super aftale for håndværkere hvor både dækninger og priser pt er de bedste på markedet

Held og lykke med projektet

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Jeg tænker også først, at din bror skal oprette sit eget lille firma og arbejde for dig på freelance-basis. Hvordan reglerne så lige er med det i forhold til dagpenge ved jeg ikke noget om.

Jeg ved kun, at da jeg var sygemeldt for år tilbage, kunne jeg godt få lov at arbejde lidt og så fratrække det fra sygedagpengene. Om det foregår på samme måde med arbejdsløshedsdagpenge er så spørgsmålet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:18

hej igen

Tak for tippet med at min lillebror selv skulle blive selvstændig men det er her fagforeningen ikke rigtigt samarbejde. Jeg ved at der er en regl om at man gerne må drive virksomhed som fritidsbeskæftigelse også ved siden af dagpengene men kan ikke finde det sort på hvidt så jeg kan fremlægge det for dem.

Men så længe de stiller sig på bagbenene risikerer han at miste sine dagpenge det var derfor jeg ville ansætte ham.

Og tak for svaret til forsikringsagenten skriver til dig en af dagene

VH Ulrik Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:35

du er velkommen :0)

God aften

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)