10.000 views efter et par dage? Tror du ikke, der er noget, du har misforstået? Og hvis ikke, så skyldes det måske udelukkende "løgnehistorien" om, at Facebook snart lukkes ned? Og det har vel ingen relevans for dine Adsense-reklamer?
For mig at se er din side et godt eksempel på en, der udelukkende er interesseret i at tjene penge - det er næppe interessen, der driver værket. Emnerne springer fra det ene til det andet - der er ingen "rød tråd" eller værdi for den besøgende.
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Den trafik du får fra facebook "spam" sider, som dem du bruger til at skaffe trafik med, har en rigtig rigtig rigtig dårlig konvertering når det kommer til google adsense.
Hvis du skal forbedre den lidt, så fyr en adsense boks, så stor som mulig, ind midt i dine indlæg. Det ser trælst ud, men det konverterer bedre :-)
For det andet har jeg fået 10.000 views pga FB grupper som linker til min hjemmeside. Den med FB-lukningen har kun fået omkring 40 likes, og forresten står der at det er et rygte :)
Men grunden til der ikke er blevet klikket på reklamerne er altså at de ikke har nogen relevans? Det er min første blog, og min første side med reklamer, så kender ikke så meget til alt det der ;)
Mvh David Bograd
Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.
Hvordan placere jeg dem derinde? Som sagt er jeg helt ny, og dem jeg har tilføjet er bare "tilføj gadget" muligheden som der er på blogger. Og der er nogle bestemte placeringer for dem. :)
Mvh
David Bograd
Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.
Jo større relevans, der er mht. til Adsense og Affiliatelinks i forhold til din sides indhold, desto bedre. Hvis du som musiker kommer ind på en hjemmeside, hvor der kun er et enkelt indlæg om musik og alle de andre indlæg omhandler andre emner, så vil Googles Adsense reklamer også være det mindre relevante. De vil være ligeså forskelligartede som dine indlæg, hvorfor du ikke rigtig henvender dig til nogen specifikt. Såfremt du kun skriver om ét bestemt emne, så vil Adsense reklamerne også linke til sider, der omhandler det samme og derfor er relevante for dine besøgende!
Hvis du koncentrer dig om ét emne, én målgruppe, så bliver konverteringen også dét bedre - i hvert fald som jeg har forstået det! :-)
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Hmm det kan muligvis have noget med dine reklamers placering og formater. Prøv at sætte reklamer mit i dine indlæg i stedet for over/under, det har jeg gode erfaringer med. Hent gerne inspiration fra min side www.BlivIværksætter.dk.
Men stadig 10.000 visniner - 14 klik Lyder ret utroligt?
En anden ting er at man ikke altid kan regne med bloggers statistik. Har selv oplevet at blogger og analytics havde vidt antal sidevisninger.
Når du skriver et indlæg kan du vælge at skrive i html. Så skal du bare hente koden fra adsense, og sætte den i hvor du vil have reklamen. Det kræver lidt mere arbejde men er bestemt umagen værd!
Husk du kun må have 3 annoncer på hver side, derfor burde du nok kun visse 3 indlæg pr side.