Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil VS privatbil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har vundet en licitation hos Nordjyllands trafikselskab om kørsel af patienter til sygehus (sygetransport)

Kan jeg , hvis jeg bruger min privatbil, få kørselsgodtgørelse for de kilometer jeg kører?

Regner med at køre ca. 8.000 km om måneden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 18:36
Ja det mener jeg bestemt du skulle kunne - trækker selv 3.30 ud for hver kørte kilometer.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:12
...Og med takster fra 2007 kan du få 3,35 kr. pr. kørt kilometer

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

www.mejensen.dk
- Markedføring og distribution af reklamekort, visitkort og butiksdisplays.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:39
Det er kun de første 20.000 km., du kan få den høje takst, takterne er her:

Om det kan svare sig med en firmabil i stedet for en privatbil afhænger af mange forskellige ting, men de mange kilometer taler for privatbil og mod firmabil. Andre ting at tage hensyn til er bilens alder og pris samt hvor meget du kører i den privat og om du betaler topskat, der skal en konkret beregning til i hvert enkelt tilfælde

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:40
Enig. Fri bil er specielt en fordel hvis man kører meget privat og iøvrigt har en forholdsvis dyr bil hvor der er plads til nogle gode afskrivninger. Hvis du kører 8.000 km. erhvervsmæssigt er der ikke meget tilbage til privat kørsel.

Men du skal regne på det, for det er selvfølgelig en bet at du kun kan få 50% af satsen udover de 20.000 km. årligt. Hvis du får status som selvstændig og derved ikke bliver lønmodtager skal du selv foretage fradraget i opgørelsen af dit overskud. I den situation kan det muligvis svare sig for dig at købe en bil specielt til formålet og lade den være 100% erhverv.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)