Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CRM system skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en opstartsvirksomhed, som pt. har to ansatte - mig selv og en sælger. Vi har brug for et CRM system til at holde styr på vores kunder, fremtidige kunder og aktiviteter for disse.

Det er primært sælgeren, som skal anvende systemet og da han skal have fokus på salg og ikke IT, skal systemet være meget nemt og intuitivt at bruge.

Kravene til CRM systemet:
Systemet skal have en nem brugerflade, let at komme i gang, være let integrerbart med andre systemer (som økonomisystemet E-conomics), det må gerne ligge online og skal helst ikke være for dyrt.

Det ville helt klart være et plus, hvis man også kunne lave budgetter i systemet og sammenholde dette med ordrer/salg. Der ud over må det gerne være let at eksportere data og lave rapporter.

Jeg kigget på følgende CRM systemer:
- Salesforce: Det virker dog meget kompleks til vores formål. Jeg kunne godt forestille mig, at min sælger vil bruge uforholdsvist meget tid på bare at navigere rundt i systemet. Kan man gøre det mere simpelt?
- WebCRM: Virker simpelt og godt integrerbart. Har dog hørt negativt fra nogle mht. service & eksportmuligheder. Nogen erfaringer med dette?
- Microsoft Dynamics CRM: Nogen erfaringer med dette?
- SugarCRM: Jeg kan ikke helt få overblik over, hvad man kan med den gratis version OS. Kan den også ligge online? Nogen erfaringer med, hvor svært det er at sætte op og anvende?

Jeg ser frem til at høre jeres erfaringer med CRM systemer og hvad I kan anbefale mig.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 18:37

Du kan prøve at tjekke det her: http://crm.zoho.com/crm/login.sas

Der er mulighed for at tilkøbe flere funktioner af dem du efterspørger. Derudover er det gratis.

Mvh
PLI | Affugter

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 18:45

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra København
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:26

Som lille virksomhed skal du gøre dig klar hvad dit fremtidige behov kan blive, for mange små virksomheder laver den fejl at vælge for småt og ufleksiblet. Når man så vokser, opdager man at det er et kæmpe problem at flytte til en ny løsning - data kan simpelthen ikke porteres, men skal oprettes manuelt igen.2

Jeg vil med det samme sige, at jeg repræsentere SugarCRM.

Min erfaring siger, at du skal kigge på 2 områder, inden du vælger en af de små webløsninger, som kan være udmærket i mange tilfælde.

1. Automatisiering.

CRM kan i mange tilfælde spare meget tid ved at automatisere nogle af de processer der er. Kik om der er nogle processer, der kan automatiseres, det spare dig tid fra dag 1.

2. Integration

Ud over økonomisystemet, som de fleste små systemer kan klare, skal du kikke på dine kundeprocesser som en helhed, og se om der kan være andre steder, hvor et fuldt overblik kan spare dig for tid.

Små systemer er optimeret til One-size-fits-all, hvorfor de, alt efter din forretning, kan forhindre dig i at få fuld fordel af CRM. Dette skal du holde op imod den evt. øget omkostning, ved at starte i et større system / omkostning til senere migrering.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:14

Hej!

Jeg kan helt klart anbefale SugarCRM, det har tidligere brugt i andre projekter og planlægger også at bruge det i Vubla. Jeg vil dog anbefale dig, at få fat i 'SugarCRM for dummies', den fik i hvert fald mig til at forstå tingene.

God vind! Smile

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra København
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:36
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)