Hej Amino brugere Jeg har et mål i livet, om at gøre noget godt for nogen som ikke har de samme muligheder som vi har herhjemme. Er kommet frem til mit mål ved at have arbejdet,på gadeplan samt ungdomsfængsel i området Cebu City, Philippinerne) et årstid. Er 36år og uddannet idrætspædagog med Psykologi som speciale.... Har udarbejdet en forretningsplan, hvis mål er at give børn & unge bedre vilkår, ved hjælp at bedre relationer, leg og bevægelse... en masse Aha-oplevelse. På sigt skal det forbedre der job- og uddannelsesmuligheder Så derfor er ønsket at åbne en sports institution i Cebu, som et led i deres udvikling.En institution der vil tage del i de unges ønsker om et bedre liv, og væk fra den kriminelle dagligdag.. med en idé om at sætte mange små projekter i gang som kan fremvises for folket og projektets sponsorer. Tanken er at Projektet er livslangt og ikke en døgnflue den skulle, leve på de fremskaffede sponsorer ( fonde/firmaer og private). Er nået dertil nu hvor en hjemmeside skal op at stå og efter fremskaffe det interesseret sponsorer der kunne ser projektet som nyttigt, da det er et non-profit projekt.. Håber nogen her inde kunne have interesse i af dele idéer om hvor og hvordan jeg kan fremskaffe de så vigtige sponsorer...? Mvh Hilsen en mand med en virkelig stor drøm. Delle1974
|
Fedt initiativ!
Det er tydeligt at viljen er stor og du har en stærk baggrund indenfor feltet. At åbne en sportsinstitution lyder dog ganske ressourcekrævende rent økonomisk. Det er altid et forsøg værd at ansøge om legater og sponsorater, men et potentielt million-projekt vil være svært at skaffe ressourcer til, hvis konceptet ikke opstår internt hos NGO’erne eller hos en ekstern sponsor.
Et eksempel på problemstillingen i at fange NGO’ers opmærksomhed med gode projekter oplevede jeg i sommers, da jeg kontaktede 6 af de store danske organisationer for at hjælpe dem med at ansøge et legat til gratis Business Intelligence software (potentielt værdi af 100K-500K kr.), hvor jeg efterfølgende selv ville udvikle softwaren på frivillig basis. Umiddelbart et godt tilbud, men det lykkedes mig desværre ikke engang at få et møde om hvor vidt det var relevant for dem.
Så hvis du ikke kan skaffe ressourcerne nu, vil jeg foreslå at søge ud i et af de eksisterende projekter og vise dine talenter der. Så vil du efterfølgende have væsentligt bedre muligheder for at få indflydelse på og lede et af deres kommende projekter.
Venlig hilsen
Frederik