Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandling med leverandørene ved opstart.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem nogle år godt kunne tænke sig at starte en kiosk op, men er der nogle der har erfaringer med at forhandle med leverandørene.

ex. jeg køber mine vare ved jer hvis jeg får 40% på første levering?

eller man vælger og forhandle med de forskellige is-firmaer om at den første fryser is er gratis?

Nogle der kender til sådanne tilfælde?
Og mener du at det kan lade sig gøre? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:39

jakobrexdk:

ex. jeg køber mine vare ved jer hvis jeg får 40% på første levering?

40% rabat? Hvis det er rabat, så tvivler jeg stærkt på, at det kommer til at ske, da det overstiger flere af dine leverandøres fortjeneste på produkterne... Og ingen gider sælge varer med tab, og slet ik i så små mængder...

jakobrexdk:

eller man vælger og forhandle med de forskellige is-firmaer om at den første fryser is er gratis?

Igen de forære ik varer væk... Isfirmaerne stiller frysere til rådighed gratis mod at du forhandler deres produkter... Måske de vil lave et start tilbud, men du får altså ik noget gratis. Og slet ik med de små mængder, som en kiosk kan aftage...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:49

nu søgte jeg godt nok eksempler, da jeg ved og kender mindst 2 tilfælde at en tankstation, som ikke er den samme.... har fået leveret både fryser og den første fyldning gratis fra frisko, da de valgte dem som leverandør, så det findes skam i bedste velgående, selvom jeg da udmærket ved det vil påføre tab for producenterne, men igen så ved jeg at det findes.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 07:30

Hey,

hvis du ved det findes og kender en tank der har fået det, så må du jo også vide at det kan lade sig gøre.

Hvis du spørger for at få eksempler som du kan bruge i forhandlingsøjemed så er det ikke en specielt god strategi da leverandørerne jo er nødt til at forholde sig til netop din butik når de træffer denne slags beslutninger.

Faktorer som betalingssikkerhed, butikkens beliggenhed, tidligere år salg af produkterne, konkurrencesituationen i lokalområdet osv er jo alle faktorer der spiller ind. At XX i maribo har fået en stak is uden beregning er jo ikke sammenligneligt hvis din butk liger på Amager.

Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)