Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer fra Kina?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe nogle varer fra Kina, men jeg har ingen anelse om, hvilke regler der er for import af varer, for derefter at videresælge dem. Jeg har et CVR-nummer - og det er det. Hvad skal jeg helt konkret gøre for at det skal være lovligt?

• Skal jeg indberette det nogle steder? 
  • Og hvis det bliver snuppet i tolden, hvor meget skal jeg så af med?

Det ville være rigtig fedt, hvis der er nogle der har tid til at vejlede mig lidt i denne jungle!

Hilsen Flemming

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:04

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så kan jeg tilføje, at det er en god ide at fortolde varerne rigtigt når du bestiller, og sørge for at du betaler dette via faktura, og ikke pr. efterkrav.

Vi havde nogle pakker liggende i tolden i 14 dage før vi fandt ud af hvor de var, fordi der var fortoldet 56 kr. forkert, og vi ikke havde tilmeldt os rigtigt, så beløbet skulle forudbetales..

Det var pænt belastende, da vi havde en del kunder der ventede på disse varer.

Men så lærte vi også det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:49

Tak for begge Jeres svar.

Men jeg søger nogle mere specifikke informationer, om hvordan jeg helt konkret skal gøre det, hvis jeg skal overholde reglerne mht. moms, afgifter, skatter, told osv.

Vh Flimming

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:53

Jeg vil anbefale dig at ringe til Skat. De er som regel meget fornuftige at tale med.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:43

Rådet er godt, og enkelt:

Ring til SKAT. De fristende priser fra Østen må nødvendigvis kalkuleres med alle danske omkostninger og hvis "snuppet i tolden" er afgørende for om det kan betale sig, så lad være! Pr. definition bliver ALT kontrolleret og når nogen slipper for fortoldning er det fordi en tolerant medarbejder lader det passere.

Generelt: Alt købt indenfor EU e at betragte ligesom ting købt i Danmark. Alt købt udenfor EU skal importeres og reglerne er at varens pris + fragt belægges med told (varierende sats). Det hele bliver til sidst belagt med moms.

Hvis du importerer varer og sælger dem videre til private forbrugere bliver salget omfattet af købeloven, med garanti/reklamation osv.

Alt dette skal din avance på kinøjservarerne dække. Plus dine øvrige omkostninger til drift og din egen fortjeneste.

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:33

Hej Flemming.

Jeg er speditør og har hjulpet mange igang som dig. Du er velkommen til at ringe til mig så kan jeg svare på dine spørgsmål og hjælpe dig i den rigtige retning i dine planer om at importere...

Hilsen Sune

Tel: +45 23235786  / ics@forwarder.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)