Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Managerens idé nummer 8 - til den unge amino

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Endnu engang har jeg haft hovedt i lykkefeens honningkrukke og kommet på en fed ide !

Idéen er simpel og nem at gå til, og er et internet koncept.

Ideén er at lave en hjemmeside hvor virksomheder kan købe studieraporter, om deres hjemmesider. Personligt prøver jeg altid at sælge mit skolearbjede til de virksomheder, som jeg har analyseret eller andet, og jeg har faktisk haft held med at sælge rapporterne et par gange.

Sitet skulle så have nogle "agenter" for virksomhederne, der filtrede de forskellige rapporter fra gode og dårlige. f.eks. er der blevet skrevet et milliard antal om Vestas, og niveauet er helt klart svingende.

Men overordnet er dette idéen om en hjemmeside, hvor studerende kan sælge deres arbejde, til virksomheder som søger ny viden omkring dem selv = begge parter vinder....

glæder mig til at høre jeres responds.

Peter

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 21:48

Manageren:

Hej aminoer

Endnu engang har jeg haft hovedt i lykkefeens honningkrukke og kommet på en fed ide !

Idéen er simpel og nem at gå til, og er et internet koncept.

Ideén er at lave en hjemmeside hvor virksomheder kan købe studieraporter, om deres hjemmesider. Personligt prøver jeg altid at sælge mit skolearbjede til de virksomheder, som jeg har analyseret eller andet, og jeg har faktisk haft held med at sælge rapporterne et par gange.

Sitet skulle så have nogle "agenter" for virksomhederne, der filtrede de forskellige rapporter fra gode og dårlige. f.eks. er der blevet skrevet et milliard antal om Vestas, og niveauet er helt klart svingende.

Men overordnet er dette idéen om en hjemmeside, hvor studerende kan sælge deres arbejde, til virksomheder som søger ny viden omkring dem selv = begge parter vinder....

glæder mig til at høre jeres responds.

Peter

Lyder faktisk som en meget god ide, og hvis jeg havde tid, så var det måske noget jeg ville tjekke ud:) men jeg tror helt klart der er en af de unge her inde som kan bruge den:)

Og dejligt du sådan gider at dele din ide ud til andre:)

Dbh Christoffer

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 22:01

Ja, tror bestemt også at en ung med blod på tanden, kunne få det op at stå...

Udover tak for rosen ved at jeg deler mine idéer - Dette er også nummer 4 på min list over gode idéer. Top 3 gemmer jeg lidt endnu - Forhåbentlig vil I se nr. 1 inden udgangen af året, og det bliver stort .... rigtig stort !

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 07:13

Manageren:

Ja, tror bestemt også at en ung med blod på tanden, kunne få det op at stå...

Udover tak for rosen ved at jeg deler mine idéer - Dette er også nummer 4 på min list over gode idéer. Top 3 gemmer jeg lidt endnu - Forhåbentlig vil I se nr. 1 inden udgangen af året, og det bliver stort .... rigtig stort !

Men det var da så lidt:)

Det bliver sku spænende:) når du kommer ud med nr.1 Uhh;)!

Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:37

Lyder som en rigtig fed ide, men jeg kan ikke helt se hvad virksomheden for ud af at købe en studerenes opgave?

Hilsen Laurits

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:15

Hvis en virksomhed skal have analyseret sit selskab, af et pro analyse konsulent firma, koster mange hunderede kroner, herved kan virksomheden få det langt billigere af de studerende.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 10:38

Hvad skal der til for at starte op? 

Jeg kunne være interesseret... :)

Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:08

Giver mening, det lyder interessant, vil jeg helt sikkert overveje.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:56

Hej Peter,

Spændende koncept!

Jeg tænker at opgaverne skal være af en vis kvalitet før de bliver interessante. Der er nok ikke nogen virksomheder der gider læse en rapport af en 8. klasses elev der har været i praktik.

Måske niveauet som minimum skal være gymnasie eller lign.?

Held og lykke,

Mvh. Teis

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:06

Lyder som en god ide, :)

Men videregående uddannelse som CBS, ASB ol. har allerede aftaler med virksomhederne, som de studerende skriver case omkring. Så hvis du skal finde et marked, skal du helt ned til gymnasier, handelsskoler og HTX. 

Men selvfølgelig kan der være "rigtige" uddannelser som ikke er opmærksom på dette som indtjeningsmulighed endnu, men mon ikke de bliver det om et par år. 

Ikke for at ødelægge gode ideer :(

Dbh: Lasse Vesterskov 

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)