Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Impoirt af træ

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skriver fordi jeg rigtig gerne vil ha' noget hjælp og info omkring opstart af et firma der skal importere træ fra Afrika?

Jeg har ladet mig fortælle, at man skal bruge en masse papirer/tilladelse ifm. med et sådan slags importfirma.. er det rigtigt?

Håber at høre noget snarest?! På forhånd tak..

MVH Sheriff

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 13:44

Hej Sheriff,

Jeg har importeret en hel del træ direkte fra cameroon og Ghana. Der er der ingen problemer med.

Problemet er lidt større, hvis du skal eksportere til f.eks. USA, men det kræver nu heller ikke ret meget. Et besøg af en kontrolmyndighed og så er du flyvende.

Tilmeldt 10. Jan 11
Skrevet kl. 13:52

Tak for din hurtige respons..

Jeg skal starte helt op fra bunden med en virksomhed, så der er mange ting jeg ha' styr på - men har ladet mig fortælle at der kræves nogle tilladelse ifm. import at tømmer fra Afrika og andre lande.. er det ikke rigtigt?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:58
Jeg vil gerne slå et slag for FSC træ. Mon de her http://www.fsc.dk/ ikke kan hjælpe med diverse Info mvh anders
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 14:13

Altså jeg kan jo sige, hvad vi har gjort. 1 container pr. måned i mange år og mig bekendt har vi ikke søgt nogle tilladelser i de +12 år. Det kan være shippingfirmaet ordner noget jeg ikke er klar over.

FSC træ ville da være et pænt træk, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og sige, at certifikaterne er ægte - i Afrika er det virkelig en jungle:-).

Vi importerer både med certificat og uden.

Tilmeldt 10. Jan 11
Skrevet kl. 14:22

Kære Roscoe

Må jeg spørge om hvordan I startede op i sin tid?

Altså med oprettelse af CVR nr. mv?!

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 14:30

Det er ikke så svært at starte - der er svært at vokse.

Et cvr nummer kan du få via webreg.dk.

Vil anbefale dig, at læse mere om opstart her på amino eller få noget vejledning af professionelle inden du importer løs. Træ er dyrt og konkurrencen er hård. Du skulle nødig stå med en container hårdttræ til 120.000 kr., og ingen kunder have.

Til orientering importerer vi ikke træ til at videresælge som tømmer. Der er tale om forabejdet træ - planker høvlet og faset samt feder og not.

Tror ikke, at du kan købe råt tømmer, men er ikke sikker. Det er noget med, at man forsøger at holde så meget arbejde ude i Afrika som muligt - men det er nok også billigere end at lave det herhjemme.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:35
Hej. Det bliver vel tjekket op af FSC? Hvis der er nogen der bruger FSC certificat på ikke certificeret træ passer tracking nummerne vel ikke overens med træet ? Om ikke andet er chancen større for at træ med et FSC certificat er ægte FSC end træ uden :) Bliver gal i skralden over de Kapitalist Svin som udnytter mærker som FSC etc..
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 14:53

Det håber jeg da, for prisen lidt højere med certifikat end uden. Ved bud på offentlige opgaver er det et must, at byde ind med certificeret træ og det er da godt det går den vej.

Jeg tror dog ikke på, at der er hårdttæ nok i afrika til at det bliver ved at gå. For 3 år siden blev vores faste savværk købt af et kinesisk firma. De kunne bruge det hele selv og ville ikke sælge noget til os. Det er første gang jeg har talt med et kinesisk firma, der ikke ville sælge noget:-)

Under alle omstændigheder bliver man nødt til at kigge efter alternativer og ikke lægge sin forretning an på hårdttræ - der er ikke nok på den lange bane.

Håner snart en eller anden klog mand finder ud af, hvordan man undgår skimmel på bambus. Et lækkert materiale, men sukkerindholdet gør at der kmmer skimmel på meget hurtigt i det skandinaviske klima.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)