Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google har skubbet mig ned og orker ikke indeksering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Smile

Jeg har haft et problem med denne hjemmeside.

Siden er 6 måneder gammel, men har fået nyt design for ca. 2 uger siden. Problemet er at Google har sendt mig 100-200 pladser ned i søgeresultaterne. Dette skete dog for 2 måneder siden ca. Hvad kan dette skyldes? Jeg har ikke så vidt jeg ved lavet noget Black Hat SEO.

Et andet problem er at forsiden ikke bliver indekseret, den er i hvert fald ikke blevet indekseret i snart 1½ måned. De andre "nye" sider bliver dog indekseret.

Er der nogen der kan give en god forklaring på dette? og evt. en løsning på problemet?

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:05

forsiden er fint idekseret.

Du har et problem med dublicate content i forhold til www/non-www.

Derudover har du ingen description på dine sider, men til gengæld en masse keywords der ikke er repræsenteret i brødteksten.

Du har flere h1 tags på dine undersider, og ingen h2, h3, h4.

Du har kun omkring 20 indgående links, og de fleste af dem fra hjemmeside der ikke er relateret til emnet (sci-fi forum fx).

Det er helt normalt at en hjemmeside svinger meget i placeringen de første måneder indtil google finder ud af hvor godt dit indhold er.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:06

Jeg har kigget hurtigt på din side.

1) du har ifølge "site explorer" kun 6 links fra unikke sider og ingen af dem kommer fra relevante sider. Skab flere gode links.

2) du har mange gamle url'er der enten giver en fejl, de fleste redirecter til forsiden  - tidligere indhold er væk?

3) det virker som du har haft mange søgesider indexeret (dette ses efterhånden mest som spam af Google)

4) ifølge diverse seo eksperter (bl.al. demib) står prissammenlignings sider snart for skud, da de fylder søgeresultaterne op med sider brugerene oftest ikke kan bruge til noget

5) man kan ikke længere direkte få adgang til din blog via din side.

6) begræns antallet af keywords i din meta tag og brug kun ord står i din tekst.

7) sørg for at alt dit javascript ligger i eksterne filer.

8) opdel også din fag i enkelt dokumenter, giver flere lodder i tombolaen hos Google

Alt i alt må det siges at din side vist har været noget rod i forhold til seo tidligere, men det er nok også en af grundene til du har fået lavet den om. Der er dog også noget at tage fat på med din nye løsning. Start med ovenstående og du er på rette vej. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:11

Hej,

Jeg kan ikke svare på, hvorfor du har mistet placeringer, men din forside er indexeret

/JG

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 13:35

Mange tak for de gode svar.

Ja, hjemmesiden var ikke særlig "brugervenlig" før, men det har jeg valgt at gøre noget ved. Nu er der meget mere tekst og hjælp til brugere.

Angående de gamle links, hvordan får jeg dem ud af Google? De kan ikke findes mere, da de simpelthen er blevet fjernet fra siden.

Forsiden og indeksering, så mente jeg at min nye forside ikke er blevet indekseret i snart 1½ måned.

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 242
Skrevet kl. 13:40

Hold fast du er god Kasper - kan du gøre det samme med min hjemmeside?

www.Gipote.dk

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 13:42

Kasper Gadensgaard:

Du har et problem med dublicate content i forhold til www/non-www.

Hvad kan jeg gøre her?

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 13:44

Redirect fra den ene til den anden afhængig af hvilken du ønsker at bruge.

Er du på en linux server kan du høre det med .htaccess, fx:

# Redirect non-www to www
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule (.*) http://www.domain.dk/$1 [R=301,L]

Udskift domain.dk med dit eget domæne :).

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 13:49

Kasper Gadensgaard:

Redirect fra den ene til den anden afhængig af hvilken du ønsker at bruge.

Er du på en linux server kan du høre det med .htaccess, fx:

# Redirect non-www to www
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule (.*) http://www.domain.dk/$1 [R=301,L]

Udskift domain.dk med dit eget domæne :).

Nu kan jeg personligt godt lide at det er non-www på mine sider. Betyder det noget i SEO-sammenhænge?

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 13:49

Gipote.dk:

Hold fast du er god Kasper - kan du gøre det samme med min hjemmeside?

www.Gipote.dk

Identisk title og description på alle sider.

Ingen keywords (de har dog formodentlig ikke den store betydning).

Ingen h1 tags.

96 indgående links fra eksterne sider.

Bemærk lige at det kun er en overfladisk gennemgang. Der er sikkert flere ting du kan gøre anderledes for at opnå en bedre placering.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)