Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej Amino'er

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry Mikkel, telefonsamtaler og skrivning er en dårlig cocktail. Vi mænd kan jo som bekendt kun koncentrer os om en ting af gangen 

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:00

Haha, jeg kender det desværre alt for godt. (: 
Men det betyder selvfølgelig ingen ting - men tak fordi du rettede det alligevel.

Vh Mikkel :) 

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 22:14

No problem. Ret skal være ret :)

Hvis du har noget at byde ind med, eller vil vide noget om foretagendet, så skal du være meget velkommen til at stille dine spørgsmål :)

Mvh.

Kefos

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 23:37

hej Per

Arbejdstimer i forhold til hvad? Hvis du snakker om færdiggørelsen af programmet, er der ikke så forfærdeligt meget arbejde der skal udføres. Det er nogle få måneder vi snakker om.. Så et forestående salg vil absolut være på tale, sagen er bare at vi gerne vil have nogle medarbejdere til større sparring, og ikke mindst at de kan putte de fornødne timer i projektet.

Før skrev du aktiver, nu skriver du aktier, og nu bliver jeg forvirret. Er det en stave fejl, eller hvordan? For eftersom vi er et I/S har vi naturligvis ingen aktier i vores eget selskab, men du tænker måske på aktier i andres? Og svaret er nej.

Aha ja det er nemlig det der er interessant for spørgsmålet i den her tråd. Jeg mener bare at jeg har læst et sted at man ikke må stifte ApS for lånte penge, og det er her vi gerne vil have råd fra eventuelt kyndige på området. Nu kan jeg se du er revisor, så du skulle nok vide hvad du snakker om.

Hvis det er som du siger, er det jo i sig selv ikke noget problem at omdanne os. Vi vil dog bare gerne beholde vores navn, kan dette lade sig gøre?

Mvh.

Kefos

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Hej igen.

Hedder Peter!

Ja..aktiver..sorry!

Hvorfor må man ikke stifte ApS for lånte penge?

Hvad er det præcis du vil omdanne...er det projektet og hvilken værdi har det?

Hvis det er 80 tkr. værd, behøver i jo ikke låne penge?

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 21:16

Hej Peter!

Mit navn er Benjamin

Ja der er ingen aktiver udover programmet..

Ja det skal du jo så ikke spørge mig om haha ;)

Selve firmaet skal omdannes til et ApS.. Kald det projektet.. En hel del

Nå du mener vi kan indskyde programmet i virksomheden som aktiv, og derved undgå at betale ekstra kapital. Det er virkelig en god nyhed hvis det forholder sig som du siger!

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

Hej.

Yes..afhænger så af, hvad det er værd/kan vurderes til.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 23:33

Ja det er klart, altså man kan vurdere det il at være omkring 100.000 værd da det er det ca. beløb vi gav for det. Men om det så afspejler den faktuelle markdspris ved jeg ikke :)'

Mvh.

Benjamin

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:23

Hej igen (: 
Vil det sige, at hvis jeg har fået lavet en hjemmeside, der har kostet 50'000 at få programmeret og har en værdi (hvis det skulle sælges) af 25'000, så ville jeg skulle indskyde 55'000 for at oprette ApS, eller skal jeg indskyde 30'000 (da jeg allerede har brugt 50'000). 

Det er værdien af mit site, jeg kan erstatte med penge for at oprette ApS, bare at der er en sikkerhed på 80'000,-, enten i værdi eller i kontanter? (: 

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 19:15

godt spørgsmål!

Det vil jeg også gerne høre svaret på :)

Mvh.

Benjamin

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)