Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav en madplan og spar kr. 6000,- om året

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Vil lige fortælle om en lille historie fra det virkelig liv. Vi (kæresten og jeg) satte os ned for et år siden i starten af januar og overvejede vores forbrug + vægt :-)

Vi synes der blev brugt for mange penge på mad og startede med, at lave en madplan hver uge til indkøb. Hver søndag planlagde vi næste uges madplan og indkøb + en aftensmad madplan til hver aften i ugen.

Købte alle varerne ind mandag! Det har bevirket følgende :

Vi sparede kr. 6000,- sidste år 2 personer! (alle impuls købene forsvandt, da vi har en indkøbs seddel med)

Jeg har tabt mig 20 kg sidste år. Der var også lidt at give af :-)

Vi spiser stadig ude på restaurant, når vi f.eks. er i biografen og til f.eks. jul får den også fuld gas :-) Men i hverdagen kan man virkelig rykke meget, ved blot at planlægge og undgå impuls slik m.m.

Måske til inspiration derude i denne tid........

Mvh Kim

www.opretgratis.dk gratis annoncering på nettet

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:21

www.opretgratis.dk:

Hej alle

Vil lige fortælle om en lille historie fra det virkelig liv. Vi (kæresten og jeg) satte os ned for et år siden i starten af januar og overvejede vores forbrug + vægt :-)

Vi synes der blev brugt for mange penge på mad og startede med, at lave en madplan hver uge til indkøb. Hver søndag planlagde vi næste uges madplan og indkøb + en aftensmad madplan til hver aften i ugen.

Købte alle varerne ind mandag! Det har bevirket følgende :

Vi sparede kr. 6000,- sidste år 2 personer! (alle impuls købene forsvandt, da vi har en indkøbs seddel med)

Jeg har tabt mig 20 kg sidste år. Der var også lidt at give af :-)

Vi spiser stadig ude på restaurant, når vi f.eks. er i biografen og til f.eks. jul får den også fuld gas :-) Men i hverdagen kan man virkelig rykke meget, ved blot at planlægge og undgå impuls slik m.m.

Måske til inspiration derude i denne tid........

Mvh Kim

Super flot vægttab først og fremmest. Tillykke med det.

Dernæst super flot at I har kunnet spare 6000kr. på et år. Det er da helt suverænt.

Jeg må sige, at min familie og jeg, bruger samme princip, men jeg aner ikke hvor meget vi har sparet, jeg kan bare se at det virker :)

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:25

Tak tak. Tror tiden man sparer er ligeså vigtig...

Før handlede vi ind måske 4-5 gange om uge, fordi man hele tiden glemte ting. Har læst et sted, at en gennemsnitlig dansk familie med 2 voksne og 2 børn kan sparer kr. 10.000 om året på at lave en madplan !

Det er alligevel også en del penge.

Mvh Kim

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:28

Det jo helt vanvittigt hvor mange penge, vi kyler om os, når vi ikke har struktur på, hvad vi skal have :)

Vi render jo heller ikke til bilforhandleren og kommer hjem med, campingvogn, speedbåd, samt 12 mdr. medlemsskab til "det frie camping liv" ;)

/Flemming

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:30

Jeg må indrømme at jeg lavede ikke en madplan fordi jeg ville spare penge eller tabe mig.
Mit had til at spilde sit liv i køer i Bilka, Netto osv. gjorde at jeg handler 1-2 gange hver 14 dag.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:39

Lasse Smith:

Jeg må indrømme at jeg lavede ikke en madplan fordi jeg ville spare penge eller tabe mig.
Mit had til at spilde sit liv i køer i Bilka, Netto osv. gjorde at jeg handler 1-2 gange hver 14 dag.

Det hedder ikke at stå i kø. Det hedder at netværke ;)

/Flemming

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:43

Flemming Jensen:

Jeg tror nu at jeg vælger at netværke andre stederSkype-Giggle

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:44

Lasse Smith:

Flemming Jensen:

Jeg tror nu at jeg vælger at netværke andre stederSkype-Giggle

Hehehe.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:56

Det er lidt svært at lave en madplan jeg er i min lejlighed 4-8 gange om måneden ellers rejser jeg

nogle gange lige en dag hjemme 4 dage væk , derved intet fast sted jeg bor  , da jeg enten er uden på foto opgave eller optræder jeg mv

jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal lave en mad plan

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:17

Jamen er den så ikke lige til højrebenet ?

En webside eller måske endnu bedre app til Ipad'en/android'en hvor man i fred og ro der hjemme kan lave madplanen for hele næste uge - evt med opskrifter fra en af de mange opskriftsider eller hvis man er til det f.eks specielle DDV (Vægtkonsulenter) - vegetar (find selv på flere) opskrifter. Baseret på det genererer den en indkøbsseddel. På den kan man så tilføje de ting man alligevel skal have så som kaffe, toiletpapir, tandpasta mm.

Denne indkøbsseddel kan så måske tjekke de tilbudsaviser der er ude og komme med forslag til steder hvor udvalgte varer er på tilbud. Eller den kan uploadet til tjenester som f.eks. Irmatorvet som så leverer det hele til dig ??

Sååå - go fix Big Smile

Mvh.
Christian

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)