Mig og en kammerat er ved at være færdig med forberedelserne til start af virksomhed.
Der er dog nogle ting, som jeg har brug for lidt råd og vejledning omkring:
Jeg er 18 år og er It-supporter elev - må jeg som elev starte en virksomhed?
Vi skal begge være medejere af virksomheden - så er det vel et I/S der skal oprettes?
Hvis nu der skulle opstå problemer imellem os, så skal vi jo inden, hver især underskrive en skriftlig kontrakt på, at vi begge ejer virksomheden eller hvordan?
Vi regner ikke med at have en omsætning på over 50.000 om året, så vi skal jo ikke momsregistreres.
Hej
I jeres tilfælde vil et I/S være en god start.
Det er meget vigtig at allerede fra starten for lavet en kontrak, hvis der senere skulle opstå problemer i mellem jer.
Så det er en god ide at ofre nogle penge på at få udarbejdet en kontrakt af professionel.
Du er velkommen til at sende mig en mail på jam@integralaw.dk for at høre mælede.
Held og lykke med det!
Hilsen
Javed A.
Et I/S kræver vel en registrering, og uden registrering er det vel ligegyldigt med en I/S-
kontrakt..eller?
MvH
Peter
'
Og med en registrering uden først at have lavet en kontrakt som man måske ikke kan blive enig om, er vel spild af tid?
Ingen parter der ønsker at starte et samarbejde starter med registrering af virksomhedne uden først at have aftalegrundlaget i orden.
Der er ofte mange forhold, hvis man ikke har prøvet det før, man lige skal "sluge" når man får professionelle til at lave overenskomstaftaler. Men at starte uden er en dødssynd.
Trådstarter siger, at de ikke vil registreres...........og så er det SGU ligegyldigt med
en aftale..enig?
MvH
Peter
Nej, ikke enig - forklaring nedenfor.
At trådstarter så kører lidt rundt i tingene er en anden sag.
Uanset om man starter ud med eller uden cvr, når man er 2 om det, så kan der opstå uenighed. Hvis det, som det er nødt til, kører på den enes bankkonto og han enten stikker af, bliver kørt ned, bruger pengene på byture... hvad så?
Uden aftale står man meget ringe.
At jeg så mener det er ved at være på tide at fjerne den 50K grænse er så noget andet, men jeg er 99% sikker på at den bliver misbrugt alt alt for meget og ikke anvendt til dets oprindelige formål.