Håber nogle af jer der har en dedicated server hos Hetzner.de kan hjælpe mig ldit.
Jeg har en EQ4 server hos dem, men jeg skal kunne sende mails via mit domæne og kunne modtage mails. Men hvordan gør jeg dette.? Skal der opsættes en mailserver på min dedicated windows server? Eller har Hetzner en mailserver man kan bruge ?
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Ja, du skal selv sætte en mailserver op. Hvis du ikke ønsker det, skal du enten købe en managed server, eller evt finde nogen der kan levere den service, så du kan sende/modtage igennem dem.
Ja det kan du, der er på web, google api, imap og pop3 adgang til dine ind og udgående mails på dit eget domæne: http://www.google.com/apps/intl/en/business/gmail.html
Nej. Jeg kender ikke dine evner, dine behov og jeg har ikke rigtig nogen føling med Windows software. Umiddelbart tror jeg du burde satse på at få andre til at klare det for dig.
Mailserver opsætning kan være en tidsrøver, hvis man er helt grøn. Men hvis du har masser af tid, så er det jo bare at gå i krig med dokumentationen på mailsoftwaren. Og hvis du ikke aner hvad du skal vælge, må du bruge nettet til at se hvilke der er relevante for dig - og så selv sammenligne dem.