Hvem kan lære mig op i fotografering af smykker, og komme med råd om hvilket udstyr som er bedst? Jeg har rodet lidt med det selv med et Finepix S9500 men opnår kun et resultat som eksempelvis dette foto Det er ikke godt nok, og erfarer da også det er svært - og det går ikke at skulle til proff fotograf hver gang jeg har brug for billede, da der kun vil være få af de enkelte modeller - så jeg skal selv kunne bruge den tid.
|
Hej
Du er da på vej med det foto du har taget der. og dit kamera burde også kunne levere nogle fine billeder.
Afhængigt af dit ambitions niveau så er der flere måder at gribe det an på. en nul budget løsning kunne være denne:
http://www.digital-photography-school.com/how-to-make-a-inexpensive-light-tent
Med lidt tape, pap og papir kommer du langt, hele kernen i det her er lys masser af lys. Hvis du bruger en denne model på brug gerne en gammeldags gløde pærer, den giver mindre støj i billedet i forhold til en energi sparepære.
Hvis du vil have en mere prof opsætning så er der også flere trin. en komplet pakke med optagebord, studie lamper og nyt spejlrefleks kamera kan fås for omkring 16.000 inkl. div. tilbehør. Så har du udstyret der kan gøre det.
Jeg hjælper dig gerne med så at bruge det på den rigtige måde.
Der findes selvfølgelig også en mellemvej hvor man f.eks. kun køber lamper.
Så det er i virkeligheden et spørgsmål om budget hvilket udstyr man bør vælge. Og så handler det i høj grad også om at bruge det rigtigt så man får de kniv skarpe billeder.
//Meik