Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angentaftale på daligvarer - HJÆLP!!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har sammen med en ven et lille firma hvor vi sælger dagligvarer hovedsageligt til supermarkeder og specialbutikker. Vi har idag et samarbejde med bla. et svensk firma hvor vi er den danske forhandler.

Nu er succesen så småt begyndt og vi har kommer over den næste periode til at 3 doble antallet af kunder. Derfor vil vi gerne have sikret kontrakten med svenskerne så vi ikke står om 2 år 'med bukserne ned'. Hvordan sikrer man en kontrakt bedst mod dette og kan man lige som en lejekontrakt gøre den uopsigelig med mindre der selvfølgelig er misligehold.

Generelt mangler vi input til at få udfærdiget et udkast til en sådan kontrakt der sikrer os bedst muligt...

Morten

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 14:18

Hej Morten

En god ressource finder du her. Det kan måske give dig inspiration til dine udfordringer.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 14:47

Her er du nød til at betale en meget dygtig advokat, så du er helt sikker:-)

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:26

Hej Morten,

Kristians henvisning til startvækst kan måske give jer lidt inspiration til, hvordan en sådan ser ud, men jeg også anbefale jer, at gå til en advokat, da udgiften hertil formentlig er relativ lille set i forhold til jeres indtjeningsgrundlag på aftalen, og at I derved også sikrer jer mod fejl og forglemmelser i aftalen, da disse i givet fald vil blive betalt af advokatens ansvarsforsikring.

Grundlæggende skal I være opmærksomme på, at der er stor forskel på at være agent (omfattet af handelsagentloven) eller forhandler (ikke omfattet af den førnævnte lov). Derfor er forhandleraftaler ofte mere omfattende og gennemgribende reguleret end agentaftaler. Derudover er forhandleraftaler omfattet af de EU-konkurrenceretlige regler, og disse skal man derfor også kende, når man udarbejder kontrakten, da de både påvirker rettigheder og forpligtelser samt varigheden af kontrakten, idet man i modsat fald risikere, at få kontrakten tilsidesat som ugyldig.

Som jeg forstår dit indlæg, er forhandlingen af varerne fra Sverige grundlaget for jeres forretning, og det er dermed helt afgørende at kontrakten kommer til at sikre jer bedst muligt, men selvfølgelig også afspejler de kommercielle forhold der er i spil. Det er muligt at gøre kontrakten uopsigelig, men som sagt skal man passe på varigheden, jf. ovenfor.

I skal være velkomne til at rette henvendelse, da udarbejdelse af forhandleraftaler er et af mine hovedarbejdsområder, og jeg gerne tager et uforpligtende møde og samtidig kan give et tilbud på en pris.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)