Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af portal

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Aminos

Jeg skal bruge noget hosting-plads til en portal, og er i gang med at finde ud af hvad jeg skal vælge.

-          Det er vigtigt, at systemet ikke går ned, så det er et krav, at der er garanteret ’zero-downtime’.

-          Det skal kunne køre Linux systemer

-          Kvalitet og support skal være i orden

-          Support skal tale engelsk

Størrelsesmæssigt tænker jeg noget i retning af flg.

Processor: 1 or 2 Opteron(s)
RAM: 1GB DDR
Hard Drive: 1x73GB SCSI
Bandwidth: 150GB Monthly
Managed Backup: 25GB Weekly

Jeg er ikke teknikker, så det kan godt være jeg har formuleret mig forkert eller ufuldstændigt – undskyld på forhånd!

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:30
Der findes ikke noget som zero-downtime, folk der lover det omgår vist sandheden, hvis de også samtidig skal holde systemerne opdaterede.

Jeg vil også anbefale dig at forlange RAID 1 eller 5 på serveren, da du så kan tåle at du mister en disk, uden at maskinen går ned af den grund.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 07:23
Fuldständig enig med Anders. Der findes ikke 0 downtime, pga vedligeholdelse osv. Den eneste mulighed for 0 downtime en fuld redundant løsning der måske også involverer 2 datacentre med tidsforskudte  opdateringer, men så er vi altså ud i noget der koster kassen.
En årlig oppetid på 99% er ikke umuligt men den sidste 1% er altså MEGET MEGET dyrt, så om det kan lønne sig at gå efter det tror jeg i de fleste tilfælde ikke.

Mvh

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 08:40
Tak for kommentarer allerede!

Den løsning jeg har set på, er et fuldt redundant system, men som det også påpeges MEGET dyrt. Er det meget bøvlet at flytte fra en hosting-løsning til en anden? Så kunne man jo vælge en mindre løsning, og så scale op når behovet begynder at komme.

@ Anders: Tak for tippet om RAID!

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 10:42
En flytning kan gøres næsten gnidningsløst hvis det planlægges lidt på forhånd, så det ville jeg ikke frygte.

Man kan holde nedetiden på nogle få minutter, hvis der overhovedet bliver nedetid.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:45
Skal det være en udenlandsk udbyder, siden du tænker på Rackspace?
Jeg kan se at du skriver backup''en skal være managed, men skal resten af serveren også være managed? Er der nogen krav om webbaseret kontrolpanel eller lignende?

Det er ikke umuligt at flytte senere, men min erfaring er at det ofte bedst kan betale sig at få den rigtige løsning fra starten, jo mindre du forventer der går lang tid før behovet for en større platform opstår.

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 11:00
Meget af vores tekniske arbejde er outsourcet, og de taler ikke dansk, derfor er det vigtigt at interfacet er engelsk.

Det er kun backupen der skal være managed.

Vores hoved-teknikker er baseret i London & Delhi, så han skal kunne styre den derfra. Han har foreslået løsningen hos Rackspace. Grunden til jeg spørger om en anden løsning er, at jeg synes løsningen er ret dyr - føler vi skyder gråspurve med kanoner... Når det er sagt, skal løsningen selvfølgelig være sikker og stabil, og det skal der betales for.

@ Anders: Hvis man kan holde nedetiden på et par minutter, er det helt acceptabel i øvrigt! Er det for flytning fra en løsning til en anden eller er det den generelle vedligeholdelse du taler om?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 11:16
Dato: 07-02-2007 11:00:03
Forfatter: Anders BN

@ Anders: Hvis man kan holde nedetiden på et par minutter, er det helt acceptabel i øvrigt! Er det for flytning fra en løsning til en anden eller er det den generelle vedligeholdelse du taler om?

Det vil være at flytte dit setup fra en server til en anden f.eks.

Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:56
Hvis dine brugere er fra danmark og det er vigtigt at brugeren får vist siden hurtigt uden delay, ville jeg måske nok overveje en dansk udbyder.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)