Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress og H1-H6 optimering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Som nogle af jer måske allerede ved, så blogger jeg flere gange om ugen om affiliate marketing på simonsiger.dk

Jeg er på ingen måde SEO ekspert og jeg læste tilfældigvis at Google og andre søgemaskiner går meget op i, at indholdets titel/overskrift skal have disse H1-H6 tags. Så jeg tjekkede lige min egen blogs source-code, og kan så se at H1 blot er 'Simon siger' på alle sider og H2-tags heller ikke lige er indlæg-overskrifterne.

Hvordan får jeg fikset dette? Er der nogen der kender et plugin eller en forholdsvist nem metode?

Tak på forhånd :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 17:39

Det kommer an på hvilket tema du bruger, men det skal nok rettes i selve PHP koden.

Prøv evt. at stil samme spørgsmål på: http://wordpress.dk/forum/ Der er altid mange der gerne svare på den slags. Har tit selv fået hjælp til mit site der.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 17:44

Det er en god ide at tjekke koderne, jeg fandt ud af at visse H1 tags blev fremvist forkert af Joomla CMS.

Da jeg ikke er vant til wordpress, kan jeg ikke give dig et svar.
Men i joomla kunne man fikse det ved at vælge ikke at fremvise titel og skrive titlen i indholdet med H1 tag.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 17:56

x-tra:

Det kommer an på hvilket tema du bruger, men det skal nok rettes i selve PHP koden.

Prøv evt. at stil samme spørgsmål på: http://wordpress.dk/forum/ Der er altid mange der gerne svare på den slags. Har tit selv fået hjælp til mit site der.

Ja, det kan garanteret ændres i selve koden. Det var mere hvis nogen lige kendte en nem måde, at gøre det på :)

Jeg vil oprette en tråd der også. Tak.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 18:08

puh.. et plugin der går ind i tema-filerne og retter h-tags til hvor de nu er relevante. Jeg tvivler Skype-Smile

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 20:09

Robert:

puh.. et plugin der går ind i tema-filerne og retter h-tags til hvor de nu er relevante. Jeg tvivler Skype-Smile

Måske har du så en fremgangsmåde du kan dele? Det lyder som om du ved hvad der skal gøres.

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 20:44

Åbn din aktive theme-mappe og åbn header.php, index.php, page.php, post.php og de templates der nu ellers måtte være i temaet. De filer retter du så <h1> og de andre h-tags du gerne vil lave om. Det kræver en smule forstand på html, men ikke noget php/wordpress-kode ellers.. :-)

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 21:28

Robert:

Åbn din aktive theme-mappe og åbn header.php, index.php, page.php, post.php og de templates der nu ellers måtte være i temaet. De filer retter du så <h1> og de andre h-tags du gerne vil lave om. Det kræver en smule forstand på html, men ikke noget php/wordpress-kode ellers.. :-)

Tak.

Tror dog også det kræver en make-over af css filerne, eftersom de styrer typografierne ved de enkelte tags. Hmm.. jeg må prøve mig frem.

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 21:36

Post herinde hvis der er noget du skal bruge hjælp til..

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:17

Robert:

Post herinde hvis der er noget du skal bruge hjælp til..

Jeg vil gerne have en udefra til, at hjælpe mig med at få rettet op på templatet, så H1-H6 tags er sat korrekt op. Som nævnt, forudbestemmer css filerne, hvordan de forskellige tags skal se ud. Derfor er det ikke sådan ligetil for mig.

Er det en opgave du kan hjælpe med? Og i så fald, hvor meget vil det koste?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)