Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er .Info et god ide istedet for .dk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg spørger lidt ud i den blå luft, da jeg ikke rigtig har nogen erfaring med om man skal vælge .dk eller .info. Har en side hvor der skal være noget info om en slags rejse, og det ville passe rimeligt godt. Men hvis .dk har en bedre plads i søgemaskinerne er det jo det jeg skal vælge?

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg foretrækker klart .dk - men .dk taget, så kan .info fungerer som et fint alternativ. 

Har kun 2 sider med .info, og har haft ingen problemer med at få dem til at ranke hos google.dk

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke taget, så vælger nok .dk, et andet spørgsmål er, om der er stor forskel på om jeg har rejse eller rejser til at stå i mit domæne? Da domænet med rejser er taget. 

Mvh. Christina

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også vælge .dk, men overvej at købe begge domæner og lad .info viderestille til .dk-adressen. Så er du helt dækket ind.

God dag

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

.dk ser mere professionelt ud, og kan give mere troværdighed, men jeg har heler aldrig oplevet problmer med at få et .info til at ranke godt :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christina

Hvis det er en dansk side bør du altid vælge et .dk domæne. Men du bør finde et domæne der ikke ligger så tæt op ad en andens firma. Hvis han har et firma der hedder www.tilbudsrejser.dk og du bygger dit firma på www.tilbudsrejse.dk , så ligger dit domæne så tæt på at han vil kunne kræve din side lukket og måske få erstatning. Det mener jeg til gengæld godt du kan gøre på internationale domæner som .info hvis ikke navnet er varemærkeregistreret og indholdet er forskelligt.

Sådan vurderer jeg reglerne, men der er jo hele tiden nogen der har twister i retten om det, så der er nok også nogen der vil sige jeg vurderer forkert.

Mvh

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt Klart  .dk 
Det virker professionelt og tillidskabende.

Eksempel:
1) Rengoring.dk
2) Rengoring.info

Når jeg læser Rengoring.dk får jeg et intryk af kvalitet og en fornemmelse af rengøringsfirmaet er et sted omkring mig.

Men når jeg læser Rengoring.info, så tænker jeg "hvad.. hvor i landet er de - mon de er nem at snakke med os"

Men måske er det bare mig Zip it!

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg var en gang ude for at jeg ikke kunne bruge .info i en formular på et website. En genial programmør havde åbenbart ville lave validering, og mente at domæner have maksimalt 3 tegn i endelserne. Ellers er jeg enige med de ovenstående.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis din side er henvendt til danskere er .dk helt klart at foretrække. Det er nemmere at forklare i telefonen og som danskere stoler vi lidt mere på et .dk end f.eks. .info. (der er et af de mindst brugte til danske sider).

Kommer din hjemmeside til at blive markedsført og nævnt andre steder end online (hvor der er et direkte link til siden) kan andre endelser end .dk direkte blive en hindring i din markedsføring.

I øvrigt kunne du også overveje at vælge et unikt domænenavn. som f.eks. amino, google, yahoo etc. Et unikt domænenavn har nogle andre fordele frem for et med søgeord i, da du ikke er bundet til et bestemt emne pga. domænenavnet.

Et domæne uden søgeord i navnet kan sagtens få ligeså  gode placeringer i søgemaskinerne, som et domæne med søgeord.

Med hensyn til domæneendelser har de ingen betydning for dine placeringer i søgemaskinerne. Personligt foretrækker jeg denne rækkefølge til valg af endelser til danske sider (jeg arbejder primært kun med online markedsføring af mine sider) :

1) .dk

2) .net

3) .nu

4) .com (eller .org)

Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har altid opnået de samme resultater i google om det var .dk, .com, .net, .info eller lign. så det har intet betydet for mig i søgemaskiner..

Som de andre siger så kan det jo betyde meget hvad folk synes om valg af domænenavnet.. men igen det kommer helt an på hvad siden skal bruges til..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)