Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk firmabil beskatning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg påtænker at starte virksomhed med hovedsæde og eneste adresse i Flensburg - det bliver et gmbh. Jeg er bosiddende i Frederecia og påtænker at lade mit tyske selskab købe en BMW som jeg vil benytte til kundebesøg i Tyskland og pendling mellem mit hjem og kontoret. Bilen vil ikke blive benyttet privat og der vil ikke være erhverbsaktivitet i Danmark - hvorledes er skatteforholdne? Jeg ved at jeg kan køre på de tyske plader eller betale kr 8000 for et sæt danske plader Men bliver jeg beskattet af værdien af fri bil selv om jeg ikke benytter bilen til andet end hjem-kontor- kunder?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:01

Din kørsel mellem hjemmet og arbejdspladsen er din egen udgift, så hvis du kører det i firmaets bil bliver du naturligvis beskattet af værdien af fri bil.

Derudover er der sikkert nogle gråzoner omkring kørsel i tysk bil i Danmark.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:19
Udenlandske selskaber må gerne stille biler til rådighed for medarbejderne de sparer derved afgift på bilen dersom hoveddelen af kørslen foregår i stamlandet eller uden for dk som i dette tilfælde. Men hvorledes fastsætter man beskatningsgrundlaget? Er det af den tyske pris som flere eu domme har fastslået eller er det af en tilsvarende dansk bil? Igen påpeges det at bilen kun vil blive benyttet erhvervsmæssigt
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:32

Hvis jeg var dig ville jeg fremlægge sagen skriftligt for SKAT og betale (mener det er 300 kroner) for et bindende ligningssvar.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:37

Kan ik lige gennemskue, om dit setup er legalt... Tvivler stærkt på det...

Men beskatningen af bil i Tyskland er 1% af bilens nypris. Og det er uanset, om bilen købes som ny eller 10 år gammel...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Wilmadog:
Igen påpeges det at bilen kun vil blive benyttet erhvervsmæssigt

Som Anders korrekt nævner er transporten mellem hjem og arbejdssted ikke erhvervsmæssig, hvorfor der vil ske beskatning for fri bil.

Firmabiler, hvor der ikke er betalt dansk registreringsafgift, skal værdiansættes til samme værdi som en tilsvarende firmabil, der er indregistreret i Danmark.

Jeg er iøvrigt enig med dig omkring de registreringsafgiftsmæssige synspunkter.

/Henrik

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 22:44

Som dansk statsborger må du ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil. Du må ikke engang leje en bil i tyskland og køre igennem Danmark. Forstår godt fidusen, men den går mig bekendt ikke.

Vi havde på mit tidligere job en svensk sælger ansat med dertilhørende svensk indregistreret firmabil, da han blev fyret afleverede han bilen i Danmark og vi skulle søge om tilladelse til at en navngiven dansk person kørte af en fastlagt rute til Sverige igen. 

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Kristian T:
Som dansk statsborger må du ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil.

Der er intet til hindrer for at en dansker, der er ansat i et udenlandsk firma kører i en firmabil på udenlandske nummerplader i Danmark. Specielt ikke når den overvejende kørsel er er erhvervsmæssig.

/Henrik

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 22:54

Henrik Koudahl:

Kristian T:
Som dansk statsborger må du ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil.

Der er intet til hindrer for at en dansker, der er ansat i et udenlandsk firma kører i en firmabil på udenlandske nummerplader i Danmark. Specielt ikke når den overvejende kørsel er er erhvervsmæssig.

/Henrik

Kan jeg jeg var lidt hurtig, mener ikke dansk statsborger, men person med bopæl i Danmark. Ikke engang en tysker der bor i Danmark må jeg køre en tysk bil.

Henrik kan du vise mig et sted hvor dette står? For nu bliver jeg nysgerrig. Ved nemlig det blev undersøgt på min gamle arbejdsplads, og der var svaret fra Skat nej.

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

Prøv evt at se nedenstående link

http://www.pendlerinfo.org/wm206620

Man skal naturligvis opfylde de to krav som der stilles for at slippe for at lade bilen indregistrere i Danmark.

En anden ting som vil godt at have styr på er at have en bekræftelse med fra SKAT på at det er OK at man fører den pågældende bil. Surt at sidde i en kontrol og få sin bil konfiskeret et par dage.....

/Henrik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)