Her finder du vores vejledning i opsætning af dns hos QuickDNS |
Hej
Hvor er der skrev noget om deres nedetid?
grunden til jeg spørger er at jeg har flere domæner hos dem og har ikke været ramt af nogen nedetid ?
/Brian
Her finder du vores vejledning i opsætning af dns hos QuickDNS |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej Hvor er der skrev noget om deres nedetid? grunden til jeg spørger er at jeg har flere domæner hos dem og har ikke været ramt af nogen nedetid ?
/Brian
|
Hej Brian, det kun deres Forward der er ustabil Du kan se de øverste ca. 6 tråde herinde: http://forum.gratisdns.dk/gratisdns-support/
Sp har selve gratisdns også været nede tidligere i dag m.m.
|
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Jeg har godt nok heller aldrig oplevet nedetider via a records på gratisdns. Jeg troede det var noget af det mest stabile i Danmark med over 10% af domænerne,
|
Der er så vidt jeg kan lure heller ikke tale om at det er hele gratisdns der har været nede, men blot URL-forward tjenesten (og den har sådan set ikke noget med DNS at gøre) De fleste DNS udbydere med servere fornuftigt geografisk adskilt er meget svære at lægge helt ned da det er nok at blot en enkelt af serverne svarer for at tingene fungerer. Naturligvis kan interfaces til vedligehold af domænerne være nede, men selve DNS funktionaliteten er som nævnt meget svær at lægge ned. Så vidt jeg ved har vi hos QuickDNS aldrig haft nedetid på dns, men naturligvis har vi haft webinterfacet på www.quickdns.dk pillet ned til service engang i mellem. Jeg har heller aldrig hørt om at gratisdns skulle have haft deres dns helt nede og ligge på noget tidspunkt. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
nej det lyder lidt mystisk, men de kan vel, som en anden skriver, have problemer med forwards, det styres sandsynligvis af nogle webservere der har for meget at lave eller har nogle problemer, men mon ikke det bliver fixet, de er immervæk en af Danmarks største dns hosts
|
Nå for søren, vidste ikke amino arto med mere kørte over gratisdns |
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Problemet er at det er deres a record jeg bruger hos gratisDNS, og derfor er det lidt skidt de er nede. Som i skriver er de, de største og burde fixe problemet hurtigt, men har læst i deres forum at det har været ustabilt siden 27/12 |
Du roder rundt i begreberne - et almindeligt domæne, der peger på en IP via. en A-record er der INGEN problemer med whatsoever. Det er deres URL-forward - og kun den - der åbenbart er fubar Er det URL-forward du har brug for - så kan http://ezhost.dk måske benyttes som alternativ. Opret en konto og du får adgang til cPanel med ubegrænset antal add on domains. Opret de ønskede domæner som add-on domæne og brug funktionen "Redirects" i cPanel. Peg herefter dine domæner via. en A-record hos GratisDNS (hvilket som nævnt virker) til ezHost's IP. |
Det er dælme mange år siden.. Men der var noget med en opsætning der røg i hegnet hvilket replikerede sig til de øvrige NS'er som derfor ikke svarede korrekt i et par timer.. |