Jeg står og skal til at køre min første Adwords kampagne her i kommende tid og vil gerne være sikker på, at jeg gør alt korrekt. Jeg har researchet på nogle forskellige keywords og er noget frem til et udkast på ca. 10 keywords.
Jeg har følgende spørgsmål: 1. Er det muligt for mig, at tilføje xx antal keywords til en enkelt kampagne og definere hvad mit månedlige budget fordelt ud over alle keywords er? eller skal jeg definere et budget for hvert enkelt keyword?
2. Mht konverteringssporing, så kan jeg se, at det er muligt for mig at generere en kodestump, som jeg nærliggende smider ind på min konverteringsside. Men da jeg gerne vil teste min kampagne af på flere keywords, så vil jeg naturligvis også gerne kunne tracke konvertering for hver enkelt keyword. Kræver det at jeg skal genere noget for hvert enkelt keyword? eller tager den ene kodestump højde for det?
1. Du definerer dit månedlige budget på kampagneniveau - ikke på det enkelte keyword level.
2. Konverteringssporingen er per konto. Dvs. at du kun behøver at tilføje én konverteringskode på din hjemmeside og så virker den på alle dine kampagner, søgeord og annoncer i din konto.
Jeg har lige et lidt andet spørgsmål mht de søgeord jeg har tilføjet til mig kampagne. Jeg har tilføjet ca. 10 søgeord og alle har et kvalitetsresultatet der hedder 7/10.
Under "Vises der annoncer lige nu?" står der kun JA, ved et enkelt af søgeordene og Nej ved de resterende.
Jeg har siddet og læst omkring det og kan forstå det, at flere faktorer kan spille ind i forhold til dette NEJ.
Er det helt forkert forstået, at jeg muligvis ser dette pga følgende: 1. Mine søgeord er ikke relevante nok iforhold til hvad der står i overskriften og beskrivelsen for min announce?? 2. Min CPC budpris er ikke høj nok.
Kampagnen startede først i dag - så jeg ved ikke om det er fordi den lige skal "kickstartes" før at disse ting ændrer sig?
Du kan se den helt nøjagtige grund til, at dine søgeord ikke vises ved at bruge diagnosticeringsværktøjet. Det finder du ved at holde musen over den lille tænkeboks, som er i status kolonnen på søgeordsniveau.