Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til et kassesystem? idder?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har arbejdet på en benzintank hvor vi havde to forskellige touchskærme i den tid jeg var der.

Den "gamle" var en touchscreen som på moderne telefoner (iPhones etc) som altså bare er et stykke glas og skærmen var virkelig klar og god ifht. lys og genskind, men efter en hel dag hvor man har tastet en del ting ind, har man virkelig ondt i fingeren, måske fordi man trykker for hårdt. Det var i hvertfald ikke sjovt, hvis det var den kasse man skulle stå ved.

Den "nye" var en skærm hvor der var gennemsigtige store knapper på skærmen. Det var virkelig godt at bruge, da det så var ligesom at trykke på et almindeligt tastatur og man trykkede ikke for hårdt. 

Omkring softwaren, så fik vi sammen med den ny skærm, også mulighed for visuelt at se hvor mange penge man skulle give tilbage, i kroner og øre. 

Hvis en kunne for eksempel skulle have 498,50 kr. tilbage, så viste skærmen, 2x 200 kr. sedler, 1x 50 kr. seddel, 2x 20-kroner, 1x 5-krone, 1x 2-krone, 1x 1-krone og 1x 50-øre.

I starten synes vi det var lidt plat, men det var faktisk ret fedt når man lige vænnede sig til det, og det gik ret hurtigt lige at give tilbage, især hvis man ikke var så hurtig til at hovedregne.

(det var ikke billeder af rigtige sedler, men bare en seddel hvor der stod 200 på etc)

Det var meningen at systemet selv skulle finde ud af, hvilke sedler og mønter der var i skuffen, så skærmen ikke sagde at man f.eks. skulle give 2x 200 kr. sedler, når der kun var én., men det nåede jeg ikke at opleve. 

(Det skal lige siges at jeg var ansat i en slags koncept-forretning, hvor firmaet prøvede nye ting til at fremme salget og gøre det nemmere for os)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

MiniatureZeus:
Den "nye" var en skærm hvor der var gennemsigtige store knapper på skærmen. Det var virkelig godt at bruge, da det så var ligesom at trykke på et almindeligt tastatur og man trykkede ikke for hårdt.

Jeg forstår ikke helt hvordan det er med de der gennemsigtig noget, altså hvis skærmen er i glas så kan det ikke på nogen måde føles som et alm tastatur? :)

MiniatureZeus:

Omkring softwaren, så fik vi sammen med den ny skærm, også mulighed for visuelt at se hvor mange penge man skulle give tilbage, i kroner og øre. 

Det er da en hamrende go ide :D

Men hvordan kan system registrere hviilke/hvormange sedler der er i kassen? altså den kan jo ikke vide om du har fx taget 500kr fra en kunde  i 200*2 og 100*1.   hvordan skal den kunne det, hvis man ikke selv registrere det på maskinen? 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)