Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et vikarbureau nægter at betale befordringsgodtgørelse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen;

Jeg arbejder som tolk, og jeg kører i min privat bil...

Indtil sidte år har jeg fået befordringsgodtgørelse (bfg, for kort) uden nogen problemer. Men nu siger min 'arbejdsgiver' at de vil selv tilbageholde bfg'en (3,67 kr. pr km.), og de vil heller betale mig for transport tiden, plus 2 kr for hver kørt km...

Kan det virkelig passe at en arbejdsgiver kan tilbageholde befordringsgodtgørelsen? Det er ikke deres bil jeg kører i, men min egen privat bil...

Håber nogen kan komme med en god forklaring... Jeg har søgt nettet, men der kom ikke noget klar. Jeg mener det må være mig der har ret til bfg'en da det er min bil der kør...

mvh

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:51

Hvis ikke der står i din kontrakt med dem at du har krav på bfg så har du ikke krav på det.....

Dog skal du huske at hvis du kører i din egen bil og din arbejdsgiver ikke betaler befordringsgodtgørelse så kan du trække befordring fra i skat. Også selvom du får timeløn under kørslen. De 2kr/km de vil give dig skal du så til gengæld svare skat af.

Umiddelbart lyder det som om din arbejdsgiver har lidt ondt i r.... over at det beløb de udbetaler til dig som skattefri kørselsgodtgørelse og derfor vil reducere dette ved at ændre det til 2,-/km + løn - men jeg tror ikke det bliver den store besparelse for dem, da de ikke kan udbetale det til sig selv i stedet da de jo ikke kører km.