Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har mistet trafik fra søgemaskinerne!??

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Så er der brug for råd igen.

Jeg har nu været online i en måned med Mobil og Bredbånd  og synes selv at det er gået stille og roligt frem med trafikken.

Efter at nyhedsværdien havde lagt sig og trafikken blev normal, kunne jeg se at trafikken fra google steg, men pludselig den 28 december har jeg 0 besøgende via søgemaskiner og kan også se via Rank checker at jeg er ude af top 100 på diverse søgeord. Skal dog siges jeg ikke havde topplaceringer, men 8 som det bedste.

Hvad har jeg/gør jeg forkert her!? 

Der har været stille henover jul, men pludselig 2 januar får jeg rimelig meget direkte trafik, det kan jeg heller ikke lige gennemskue hvorfor den pludselige fremgang der!?

Et andet spørgsmål, ifølge webmasterværktøjer har mine kategorier identiske meta beskrivelser og det anbefaler google at jeg retter, men hvordan retter jeg lige dem, da jeg bruger All in one seo?

Håber i har tid til at give et svar i må i hvert fald have en god aften.

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:35

hej daniel få optimeret din title, og læs alle indlæg på min blog som du finder i min signatur, også få dig nogle flere inbound links.

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:36

Det er et meget konkurrence præget marked du har en side på og som ny kan den godt springe lidt frem og tilbage.

Du har 28 indgående links hvoraf de fleste er fra amino. Så du kan samtidig med at fortsætte fokus på at lave godt indhold få arbejdet med noget linkbuilding.

For at skille dig lidt ud kunne du også prøve at fjerne 4G og kalde det hvad det er og sætte fokus på hvorfor det netop ikke er 4G. Lave et par kvalitets artikler om det. Når IT og telestyrelsen forhåbentligt finder frem til at de ikke må kalde det 4g kan det jo være du er langt foran på det rigtige søgeord i forhold til de andre.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 22:45

Hej Daniel..

Det du oplever lige nu tror jeg er meget normalt for nye sider - eller det er det.. Fhv. nye sider oplever gerne i starten at de ligger ganske godt til i googles index, - men det har sikkert også været trafik fra søgeord som du ikke forventende, -har det ikke?

Det der sker nu - er at google er lidt forvirret over dit faktiske indhold på dine sider, -også ryger du stille og roligt ned af ragstigen.. Om en måned - ser det anderledes ud igen.. der går MINDST 3-6 måneder før din side finder sit naturlige leje og du ikke oplever de her store udsving i den organiske trafik..

Det du kan gøre - også for at fortælle ikke mindst google hvad din side rent faktisk handler om, er at linkbuilde til din side, -sørge for indgående links til din side fra relavante hjemmesider, gerne sider som omhandler samme ting som din egen..

Jeg er i tvivl om du har sat Google Analytics op? - Har du det? Hvis ikke, så få det gjort, for det giver dig et bedre indblik i hvor din trafik kommer fra.. Dit boost i direkte trafik - kan måske komme fra Google - jeg havde feks. et par uger hvor google var forbi flere gange i løbet af samme nat,  det kan være folk som har bookmarked din side - der kan være mange årsager til den direkte trafik, - og du er nok den nærmeste til at kende årsagen, om du har gjort noget specielt on- eller offline i dagene omkring som kunne skabe opmærksomhed..

Men lige nu er du et rigtig frustrerende sted - jeg kender det... Men tålmodighed - og linkbuilding med mådehold - er vejen frem..

Prøv også at se hvordan din side er indexeret feks. Det er nok helt skævt kan jeg forestille mig, -og på dine søgeord er det måske din forside som ligger først og ikke den relevante underside som det burde være, - er det ikke? - Men bare rolig - om en måned måske før (afhængigt af hvordan du tacler det) finder google ud af hvordan tingene hænger sammen på din side i forhold til relevante søgeord..:)

Keep the spirit!

Ulrik

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Skrevet kl. 22:46

@ SEO++

Tak for råd, har læst din blog og skal bestemt igang!

@Mark

Er godt klar over at jeg er på dybt vand med valg af emne :)

Arbejder bestemt på linkbuilding, kan godt se at Yahoo siger jeg har 28 links, men Seo Spyglass siger jeg har 66 indgående links samt webmastertools siger 182, som jo så også er med nofollow, så det er lidt forvirrende med alle de forskellige tal.

Jeg har haft den i tankerne med 4G, Tak for det råd, det kunne være man skulle følge den til dørs.

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Skrevet kl. 23:00

Ulrik - mensbasic.dk:

Hej Daniel..

Det du oplever lige nu tror jeg er meget normalt for nye sider - eller det er det.. Fhv. nye sider oplever gerne i starten at de ligger ganske godt til i googles index, - men det har sikkert også været trafik fra søgeord som du ikke forventende, -har det ikke?

Det der sker nu - er at google er lidt forvirret over dit faktiske indhold på dine sider, -også ryger du stille og roligt ned af ragstigen.. Om en måned - ser det anderledes ud igen.. der går MINDST 3-6 måneder før din side finder sit naturlige leje og du ikke oplever de her store udsving i den organiske trafik..

Det du kan gøre - også for at fortælle ikke mindst google hvad din side rent faktisk handler om, er at linkbuilde til din side, -sørge for indgående links til din side fra relavante hjemmesider, gerne sider som omhandler samme ting som din egen..

Jeg er i tvivl om du har sat Google Analytics op? - Har du det? Hvis ikke, så få det gjort, for det giver dig et bedre indblik i hvor din trafik kommer fra.. Dit boost i direkte trafik - kan måske komme fra Google - jeg havde feks. et par uger hvor google var forbi flere gange i løbet af samme nat,  det kan være folk som har bookmarked din side - der kan være mange årsager til den direkte trafik, - og du er nok den nærmeste til at kende årsagen, om du har gjort noget specielt on- eller offline i dagene omkring som kunne skabe opmærksomhed..

Men lige nu er du et rigtig frustrerende sted - jeg kender det... Men tålmodighed - og linkbuilding med mådehold - er vejen frem..

Prøv også at se hvordan din side er indexeret feks. Det er nok helt skævt kan jeg forestille mig, -og på dine søgeord er det måske din forside som ligger først og ikke den relevante underside som det burde være, - er det ikke? - Men bare rolig - om en måned måske før (afhængigt af hvordan du tacler det) finder google ud af hvordan tingene hænger sammen på din side i forhold til relevante søgeord..:)

Keep the spirit!

Ulrik

Hej Ulrik.

Tak for at holde modet oppe hos mig, for ja man er da vildt spændt her på mit første projekt.

Jo der har været søgeord som jeg ikke lige havde set komme, men dog stadig relevante søgeord.

Jeg er igang med at linkbuilde, og er med på at det er den langsommelig proces man skal igennem og have god tålmodighed. Jeg har været helt ny på det her område så har også skulle lære en del undervejs og er klar over at der er mange tiltag endnu før det er "optimalt"

Jeg har sat Analytics op og det er også der jeg lagde mærke til at trafikken forsvandt fra søgemaskinerne og der pludselig kom mere direkte trafik. Jeg har ikke gjort noget som jeg ikke har gjort de andre dage. Har dog været lidt passiv mellem jul og nytår.

Ja det er min forside der er indexeret først, men kan se jeg bare skal være tålmodig :)

Tak Ulrik for et godt indspark

Daniel

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 10:40

Hej Daniel,

Jeg er meget enig med Ulrik. De nye hjemmesider er ikke stabile i søgeresultaterne. Det skal tage sin tid inden du kan opleve variationer med ca +/- 2 positioner i forhold til den ønskende. Jeg vil også sige, at Google er sikkert i gang med at lave store ændringer i sit system, bl.a algoritme. Siden oktober var der virkelig mange, der oplev enten et underligt fald eller omvendt - hvor hjemmesiden kom lige pludselig i toppen af søgeresultater. Det var dog de første, der skrev mest om problemet. Wink Vi oplev det samme med en af vores hjemmeside, som er ca 3 mdr gammel nu, - 3ginternet. Den springer stadigvæk op og ned, fra nr 3 til 800, fra 800 til ca 300 og tilbage til nr 3 igen. Der er flere ting, vi har prøvet at ændre, og det sidste vi fik lavet er at fjerne linket fra Amino's signatur. Det var vores fejl at putte linket til websiden i signaturen, da linket kommer i ALLE indlæg, som var nogensinde skrevet på Amino, men ikke kun i de efterfølgende. Det har vi opdaget alt for sent. Sad Problemet er, at når websiden er helt ny, skal man tage det meget stille rolig med offsite SEO (linkbuilding), maks 2-3 links om dagen i de første uger, og så forhøje antallet er indgående links proportionalt i de efterkommende uger. Tålmodighed er meget vigtig i SEO. Det kan hurtigt gå galt, hvis man begynder og linke fra alle mulige steder og lave alt for mange links i starten. Google vil synes i det tilfald, at man snyder med sin rangering og prøver at omgå deres retningslinier, så ryger din website i Googles filtrer (degradering af websites i søgeresultater). Det er meget vigtigt, at udvikling i linkbuilding ser NATURLIGT ud. Kun efter 3-6 mdr., når hjemmesiden er stabil i søgeresultater i løbet af mindst 1-2mdr, og vi har mange links fra flere forskellige websteder, lavet efterhånden, vil vi prøve og sætte linket tilbage i Amino's signatur.

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Skrevet kl. 11:22

Hej Nazar

Tak for indsparket. Jeg er mere rolig nu og kan se at jeg bare skal lade siden finde sin plads og stille og roligt oparbejde mine links.

Hmm. Det med forum indlæg ved jeg ikke helt. Feks. mange af de steder man kan tilmelde sine links, har jo flere uger eller måneders ventetid på at blive optaget, og så længe man ikke spammer alle mulige diverse fora, er det vel fint med en signatur, specielt her fra Amino. Eller er det bare mig ?

Nogen der kan svare på mit spørgsmål ang. Meta beskrivelser i kategorier når man bruger all in one seo?

God dag!

Daniel

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 12:48

Det er helt fint med links i signatur, men du skal være opmærksom på, at hvis du har f.eks. skrevet 1000 indlæg her på Amino tidligere, og du tilføjer et link til din nye hjemmeside i dag, så kommer der 1000 links ( med samme anchor tekst!!! ) til en hel ny hjemmeside, og det ser ikke naturligt ud i Googles øjner. Det vil ligne meget automatisk lavet links, og  deres forhold til det er meget negativ.

Mange andre forum kan du rolig linke fra signatur. De fleste forums opdaterer ikke signaturen i tidligere indlæg, men Amino gør det, og det skal man bare huske og være opmærksom på. Jeg har links til vores firma hjemmeside i signaturen, men den hjemmeside er mere end et år gammel, og den gang jeg tilføjede den til Amino's signatur, havde jeg helle ikke så mange indlæg. Smile   

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:56

Nazar:
Det er helt fint med links i signatur, men du skal være opmærksom på, at hvis du har f.eks. skrevet 1000 indlæg her på Amino tidligere, og du tilføjer et link til din nye hjemmeside i dag, så kommer der 1000 links ( med samme anchor tekst!!! ) til en hel ny hjemmeside, og det ser ikke naturligt ud i Googles øjner. Det vil ligne meget automatisk lavet links, og  deres forhold til det er meget negativ.
Det passer, men samtidig skal du jo også tænke over at det jo ikke sker over night, Nogen links vil blive opdaget med det samme, andre vil først blive opdaget om nogle måneder. Det er jo ikke alle Aminos indlæg som bliver crawlet hver dag. Så man kan ikke rigtig stille det op sådan at fordi han har skrevet 1000 indlæg, så får han pludselig 1000 links.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)