Hej alle Aminoer. :)
Jeg har smugkigget herinde på forummet de seneste par dage, og har så nu besluttet mig for, at lave en bruger. Det gør jeg, da jeg godt kunne bruge nogle tips om at forberede sig og få en god start på en mulig iværksætter-karriere. Da jeg går med en drøm om at skabe noget stort som enten iværksætter, opfinder el. Jeg er 15 år og folkeskole-elev, hvilket naturligvis betyder at jeg slet ikke har penge eller forstand til at starte en virksomhed op nu. Jeg regner dog med at starte op på en innovativ-linje på handelsskolen, som forhåbentligt vil give mig noget mere viden om emnet. Men hvad kan jeg gøre nu for at forbedrer mig, få noget erfaring eller noget som kunne gavne mig mht. iværksætteri. Jeg er indtil videre bare begyndt at makke med noget basalt PHP, hvilket jo vil gøre det lettere og billigere, hvis det skulle blive nødvendigt med et website. Men hvad med ting som at sælge en ide til et firma? Selvfølgelig skal ide'en være god, men det kræver vel at jeg har noget patent/ophavsret på ide'en som vel koster en del?
Godt nytår Mvh. Peter |
Hej Peter
Godt at se nogen unge iværksættere, eller nogen med ideen om at blive det!
Jeg har selv været i dit sted, for 1 år siden cirka. Og ikke for, at være selvglad eller lyde arrogant, men hold kæft det er gået hurtigt med mig. Jeg har simpelthen bare været så heldig, at komme i netværk med nogen fantastiske og utrolig kloge mennesker. I dag, er jeg redaktionschef/tv-vært for online tv-kanalen WorkTV som omhandler job og karriere samt uddannelse blandt unge, jeg er også tidligere politisk redaktør, og talkshow-vært. Så jeg har slet ikke tid til, at skrive her, men vil da lige give et par råd med.
Jeg synes først og fremmest, du skal læse en masse om iværksætteri, og følge nogen personer som laver noget lign. det du tænker du vil. Men meget kan ske!Jeg troede i starten jeg skulle være ligesom Martin Thorborg (som var en rigtig god sparringspartner) og i dag er jeg mere journalist end iværksætter :-)
Også synes jeg du skal, prøve at lege med nogen ideer, du skal ikke regne med din første ide bliver din succes. Jeg havde 5000 ideer, og projekter inden jeg er hvor jeg er i dag, og forhåbentlig har jeg også ligeså mange inden jeg er 30, men det er en vigtig process.
Held og lykke, håber du kan bruge det! Ellers er du velkommen til, at spørge.