Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg være moms registreret i et bijob som konsulent 20 t. pr. måned??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt freelance ansat i et firma og får løn iflg. funktionærloven.

Jeg skal derudover arbejde som konsulent i et andet firma et varieret antal timer, hvor jeg forventer en årsindtægt på omkring 200.000,- måske mere - måske mindre. Behøver jeg at være momsregistreret eller kan jeg sende en "honorar nota" med Cpr. nr. og selv betale skatten i konsulent jobbet?? Hilsen P

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:23

Du skal momsregistreres når din omsætning forventes at overstige 50.000 kroner indenfor en periode på 12 måneder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:54

Tak for hurtigt svar .....Hilsen P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07

Anders Christensen:

Du skal momsregistreres når din omsætning forventes at overstige 50.000 kroner indenfor en periode på 12 måneder.

Njahhhjooohhhh - hvis omsætningen fra SELVSTÆNDIG økonomisk virksomhed forventes....

Og det er det, der er spørgsmålet her - nemlig om du er selvstændig eller "ansat".

Ud fra det du skriver, er det ikke muligt at svare endegyldigt på det, du spørger om. Det handler om, hvor stor en grad af "selvbestemmelse" du har, hvem der bestemmer hvor meget du skal arbejde, hvad du skal lave, hvor mange kunder du har (én kunde er normalt ensbetydende med, at der er tale om et ansættelsesforhold) osv.

Det handler jo ikke kun om, at opkræve noget salgsmoms, men også om at få fradrag både momsmæssigt og skattemæssigt. Og her er det slet ikke uden betydning, om du er selvstændig eller lønmodtager. Samtidigt handler det også om, hvorvidt din "kunde/arbejdsgiver" er indberetningspligtig.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)