Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i en bank !!!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

kim andersen:

Hvad  de vil sælge den for er jo ikke mit problem, hvis jeg kan lave en god handel, gør jeg jo det.. Kan ikke se hvordan man skulle snyde med sådan nogle tal, når jeg har været inde bagved systemet for at se det hele....

350.000 kr i overskud x 8-10 (normalt det man ganger overskudet med for at finde en salgspris) = 2.800.000-3.500.000 kr...

De vil sælge den for 130.000 kr?

Det lyder virkelig suspekt... Enten er der nogle forhold, som endnu ik er oplyst, eller os er sælger verdens dårligste købmand...

lad os sige kan giver 3.5 mill for forretningen, efter dit regnestykke, hvis han går i banken og låner pengene, vil han skulle betale alene mindst. 350.000 Kr. i renter og så har han ikke afbetalt på lånet endnu.. og af overskuddet skal han vel også ha løn.. vil mene det er en meget dårlig investering så, det burde du også kunne se hvis du har forstand på forretning..

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

faldt lige over tråd

når man ganger op for at finde virsomhedens værdi via overskudet, er det så før afskivninger renter mv.............:) for så holder det vist ikke.....

 

Mvh Diesel

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@Fashion
Korrekt!

Kim, du skal have noget at smide i selv. Jeg tror ikke nogen vil finansiere 100%.
Som tidligere skrevet, vil renterne på en 100% finansiering æde overskuddet.

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Renter af 130.000 kr æder nu ikke meget når lånet er betalt tilbage det første år...

Men sådan er det, arbejder på andre måder også..

Tak for de mange svar alle sammen...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Fashion, lidt off-topic, men skal overskuddet ikke være fratrukket en form for løn for den forbrugte tid før du ganger op?

Hedder det ik overskud før løn så? Der står jo, at det er et selskab, dvs ik et enkeltmandsfirma...

 

Leon:

lad os sige kan giver 3.5 mill for forretningen, efter dit regnestykke, hvis han går i banken og låner pengene, vil han skulle betale alene mindst. 350.000 Kr. i renter og så har han ikke afbetalt på lånet endnu.. og af overskuddet skal han vel også ha løn.. vil mene det er en meget dårlig investering så, det burde du også kunne se hvis du har forstand på forretning..

Okay så er jeg bare en dårlig forretningsmand... Men det er altså de tal, som etablerede webshops sælges efter!
Og det er ik mig, som har lavet den kalkule... Men den indeholder jo også goodwill osv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et enkeltmandsvirksomhed... De kører den på fritids basis, bruger 1 time om dagen på den...

Så overskuddet er før løn..

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)