Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør? - Hvad uddannelse?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

glem det med uddannelse - få noget erfaring og kompetance (betalt af andre) og så start for dig selv - evt. med en mentor på.

Direktør Mogens Ludvigsen http://www.eneret.dk
- vi beskytter software og apps ! :-)

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38

Læs stiftidende fra i søndags- der står en del om CBS og deres "globe" program. :)

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:04

Hej

Du kan blive politiker gøre karriere og bagefter blive direktør, hvis du har kompetencerne. Der er en del politiker der bliver direktører når de trækker sig ud af folketinget.

Med venlig hilsen

Freelancerbasen.dk

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:19

Mikkel deMib Svendsen:

Mads:
Men jeg har tænkt længe over hvad for en uddannelse der ville være god hvis man sku være ''direktør''/''leder'' 

Alt efter hvilken type firma du ønsker at være direktør for, så er det faktisk ikke uddannelse der er mest afgørende. Det vigtigste er, at du kan det der skal til for at løse den konkrete udfordring - uanset, hvordan du så lige har lært det.

Jeg har selv været direktør for flere selskaber jeg selv har startet - alene eller med en eller flere partnere gennem de sidste 25 år, og har kun formelt set en 9. klasse fra 1981 :)

Cool - jeg har kun en Samfundssproglig Studentereksamen fra 1988! :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:26

Jeg må sige, jeg er overrasket over at ingen har svaret det her endnu.

Men det er helt klart cand.polit/cand.oecon(M.Sc. in Economics), som sidder på hovedvægten af direktørs-stillingerne i det danske erhvervsliv såvel som det offentlige.

Fra Helsinge
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:03

Praktisk erfaring, gode resultater og et godt netværk er vejen til direktionsgangen.

Den "nemmeste" måde til det vil jeg mene er en kandidatgrad fra CBS efterfulgt af 5-10 års erfaring som management konsulent hos McKinsey eller tilsvarende, så får man relevant erfaring og opbygget et relevant netværk.

Man kan også bare lade sig momsregistrere Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:35

Jeg tror enlig ikke det handler om at blive direktør. Alle kan lade sig momsregitrer men det handler vel om hvad man er direktør for. Jeg syndes det bedste er at kigge på de direktører man ser op til. Personligt er de fleste af mine forbilleder der har eller har haft direktørposter enten ufaglærte eller har en teknisk uddannelse samt evt. noget økonomisk ved siden af så som eks. Civil eller diplomingeniør med en HD. Jeg tror faktisk at ingeniør er mit bedste bud da det giver en forståelse af hvordan nogle meget konkrete ting fungere og så er der mange af ingeniørstudierne der er lidt hårdere end gennemsnittet hvilket sikkert er en god ting.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)