Jeg søger et program som kan give oplysninger når man fx taster varenummer ind - således at evt. kunderne selv kan taste varenummer ind og så kommer prisen og farvevarianter frem.
Det skal IKKE være online men en pc som står i butikken !
Er der nogen som har et forslag til sådan et program ?
Er der nogen som har et forslag til sådan et program ?
Jeg kunne forestille mig at den PC kører Windows? Så kan man lave et program med en tekstboks og en knap og når kunden har tastet varenummer så viser den prisen i stor format under tekstboksen.
Så skal der bare være plads til at kunne skrive farvevarianter. Hvor mange varer snakker vi om?
Er der udskiftning på varerne?
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Nej, der er så stor udskiftning af varerne at dem skal jeg selv indtaste
Så min ide var at der vare en adgangskode noget som kun jeg kunne komme ind i - og så kom der felter op hvor jeg så skal indtaste de oplysninger kunden skal vide når de taster varenummeret. Det som sådan set er vigtigst er at kunden IKKE kunne taste noget som går ind i "systemet"
Eksempel.
Kunden taster varenummer MB038 ind - og trykker retur - så kommer prisen frem med og uden moms - samt varebeskrivelse ( kort beskrivelse) 0g farvevarianter og evt str. varianter !
Er det forståeligt ? Eller roder jeg rundt i det ?
Nogle varer er restpartier som forsvinder hurtig men andre varer er vare som skal bestilles eller er lagervarer (det behøves ikke at fremgå nogle steder !! Det står på varerne !!
Det lyder for mig som om at du søger, svarer til et ganske almindeligt ASP- eller PHP- script, ligesom dem man bruger på hjemmesider. Hvis du bruger en windows maskine, kan et sådan script laves på meget kort tid, eller du kan vælge at downloade det på nettet.
Hvis du er gør-det-selv typen, så køb en at de tynde hæfter fra Libris om hjemmesideprogrammering eller dynamiske hjemmesider. De koster under kr. 100,- og så kan du lave det på en weekend, inklusive læsning af hæftet.