Hej og godt nyt år til alle iværksættere med håb om vækst og fremgang for os :)
Jeg har som sagt mit It firma i Odense - vi arbejder primært med support at windows netværk med økonomi løsninger og hjemmearbejdsplads. Min force er windows servere.
Jeg benytter ofte dygtige freelancere til specialopgaver f.x til C5 eller Cisco - og vi er et firma i stærk vækst , hvilket medfører at jeg skal have min første ansat fra 2011 . En Itelev (Datatekniker) som skal være i firmaet 1 år frem med mulighed for at fortsætte kommende år frem.
Jeg har læst lidt om Aps og kan se at man hæfter for hvad er indskudt (min 80.000) - og overvejer om det er bedste fordel for mit firma - og/eller om det kræver meget ekstra administration eller anden regnskabs føring .
Umiddelbart er der en fordel ved ApS at man ikke selv hæfter personligt men ens kapitalindskud, men i sidste ende er det dig selv der skal bestemme selvfølgelig.
Ang regnskabsmæssigt tror jeg det er mere bilagrevisorerne tager penge for men er ikke helt sikker, men det kan du evt google lidt mere om :) .
men det er ihvertfald det som jeg kunne komme i tanke om hvis det kan være til hjælp overhovedet :)
Det er der nu ikke noget krav om. Du kan fravælge revision i forbindelse med stiftelsen.
Den væsentligste forskel er at du begrænser din egen hæftelse ved at etablere et aps. Hvis du eksempelvis skulle få problemer med likviditeten på et senere tidspunkt og ikke kan udbetale løn til tiden kan din medarbejder kun få penge fra lønmodtagernes garantifond, hvis der indgives konkursbegæring. Alene dette bør være grund nok til at begrænse risikoen.
Regnskabsmæssigt vil det ikke medføre mange flere posteringer at have et aps end et enkeltmandsfirma. Formalia er strammere og deadlines i forhold til erhvervs- og selskabsstyrelsen skal overholdes.