Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg vælge Aps - enkeltmands firma med snart 1 ansat :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og godt nyt år til alle iværksættere med håb om vækst og fremgang for os :)

Jeg har som sagt mit It firma i Odense - vi arbejder primært med support at windows netværk med økonomi løsninger og hjemmearbejdsplads. Min force er windows servere.

Jeg benytter ofte dygtige freelancere til specialopgaver f.x til C5 eller Cisco - og vi er et firma i stærk vækst , hvilket medfører at jeg skal have min første ansat fra 2011 . En Itelev (Datatekniker) som skal være i firmaet 1 år frem med mulighed for at fortsætte kommende år frem.

Jeg har læst lidt om Aps og kan se at man hæfter for hvad er indskudt (min 80.000) - og overvejer om det er bedste fordel for mit firma - og/eller om det kræver meget ekstra administration eller anden regnskabs føring .

Jeg benytter mig af en freelance bogholder og en revisor til regnskab.Kan se det kræver statsautoriseret rev. http://www.amino.dk/forums/t/1202.aspx

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-et-anpartsselskab-aps.aspx

Vil gerne vide hvad er mine fordele ved et APS og hvad det betyder for mig/os i praksis ?

Hilsen Dennis

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 190
Fra  BloodyInk Skrevet kl. 13:26

Umiddelbart er der en fordel ved ApS at man ikke selv hæfter personligt men ens kapitalindskud, men i sidste ende er det dig selv der skal bestemme selvfølgelig.

Ang regnskabsmæssigt tror jeg det er mere bilag revisorerne tager penge for men er ikke helt sikker, men det kan du evt google lidt mere om :) .

men det er ihvertfald det som jeg kunne komme i tanke om hvis det kan være til hjælp overhovedet :)

Mvh

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:40

Hej min ven.

Der er rigtig mange overvejelser bag hvilken form du skal vælge.

Du skal overveje hvad fremtiden bringer og dine overvejelser når selskabet skal lukkes/sælges (eller hvad du har i tankerne).

Endvidere skal du overveje dine risici ? Har du overhovedet nogle risici du gerne vil undgå ?

Endvidere skal der laves lidt beregner på din privatøkonomi, og disse fremtidsudsigter ang. om det overhovedet kan betale sig :).

Mit råd til dig, er at finde en som kan hjælpe dig for billige penge. Aner ikke om vækstfonden eller andre hjælper gratis :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

serverservice:
Kan se det kræver statsautoriseret rev.

Det er der nu ikke noget krav om. Du kan fravælge  revision i forbindelse med stiftelsen.

Den væsentligste forskel er at du begrænser din egen hæftelse ved at etablere et aps. Hvis du eksempelvis skulle få problemer med likviditeten på et senere tidspunkt og ikke kan udbetale løn til tiden  kan din medarbejder kun få penge fra lønmodtagernes garantifond, hvis der indgives konkursbegæring. Alene dette bør være grund nok til at begrænse risikoen.

Regnskabsmæssigt vil det ikke medføre mange flere posteringer at have et aps end et enkeltmandsfirma. Formalia er strammere og deadlines i forhold til erhvervs- og selskabsstyrelsen skal overholdes.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 17:52

Hej og tak for info .

Jeg overvejer lige men mener ikke jeg/vi har den store risiko rent økonomisk - så umiddelbart fortsætter jeg som hidtil . Wink

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)