Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Må jeg dette...?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg er blevet lidt i tvivl om jeg må gøre som jeg har gjord

Hvis nu Ilums Bolighus udgiver en Bolig avis må jeg godt vise den på min hjemmeside ved brug af evt. iframe

Er der nogen regler der siger jeg ikke må det

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:35

Tonny Broløs:

Er der nogen regler der siger jeg ikke må det

Ja det er der. Ophavsretsloven.

Som hovedregel må intet som andre udgiver gengives uden tilladelse.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Er ikke sikker, men hvis du indlejrer andres sider så det ser ud som om det er dine egne, så må det være et brud på loven om ophavsret. Dertil kommer at det vil være svært at tage et site seriøst, der snylter på andre hjemmesider, fordi ejeren er for doven til selv at lave sit indhold.
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:54

Hej

Jeg tror enligt ikke det det er så velbeskrevet. Jeg tror du vil kunne argumentere begge veje. Iframes er jo teknisk set ikke at kopiere da du jo henviser til det oprindelige materiale og det er det oprindelige materiale der bliver vist fra den oprindelige side. På den anden side kan argumentet bruges at det bliver brugt i en anden kontekst og derfor defacto virker som om det er kopiret. Jeg ved ikke nok om jura til at kunne svare dig men jeg er rimelig sikker på at argumentet kan føres begge veje. Når det er sagt er det god forretningskik og spørge folk inden man bruger deres materiale og deri ligger også et forsigtighedsprincip. Selv hvis man har ret er det jo frygtelig besværligt at føre retsager så opfordringen her fra er. Spørg først!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 10:08

Det er ikke at sløse med det jeg laver det er bare kataloger jeg skal have vist på min side

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 10:11

Nu har jeg set en side der laver det samme bare i et begrænset udvalg det er minreklame.dk der os viser kataloger fra evt bilka føtex biva

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Mon ikke minreklame.dk netop har lavet en aftale med de pågældende firmaer?
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:21

Dette er helt sikkert ikke rigtigt.. Men alligevel måske...

Jeg tror Bilka eller hvem du nu vælger at lægge på din hjemmeside - hvis den er vel besøgt - vil være super lykkelige over endnu mere reklame eksponering.

Jeg tror dog du skal vise HELE reklamen i sin essens og ikke bare fragmenter.

Men ophavsret er tungere i nogen tilfælde, f.eks. er der ikke ret mange super modeller der elsker at deres halv nøgne billeder flyder på nettet - men undertøjs firmaet der har betalt super meget for billederne er sikkert glade nok for den eksponering :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 10:28

Det ved jeg ikke om de har da jeg ikke har kontaktet dem

men i kan se hvad jeg er igang med 

www.netreklamer.dk/wordpress

hvis der skulle være nogen der ved om det er lovligt høre jeg gerne fra jer

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 10:30

Tom Frank Christensen:

Dette er helt sikkert ikke rigtigt.. Men alligevel måske...

Jeg tror Bilka eller hvem du nu vælger at lægge på din hjemmeside - hvis den er vel besøgt - vil være super lykkelige over endnu mere reklame eksponering.

Jeg tror dog du skal vise HELE reklamen i sin essens og ikke bare fragmenter.

Men ophavsret er tungere i nogen tilfælde, f.eks. er der ikke ret mange super modeller der elsker at deres halv nøgne billeder flyder på nettet - men undertøjs firmaet der har betalt super meget for billederne er sikkert glade nok for den eksponering :)

Jamen det er skal  hele deres ugeavis der bliver vist på siden der bliver intet rettet i noget det bliver tager fra deres katalog side

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)