Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsgrundlag ved salg af brugte varer ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en lille virksomhed hvor jeg sælger antikke og brugte smykker og varia.

jeg sender for det meste til mine købere og de betaler for porto. jeg har hele tiden bogført hele salgsbeløbet feks. smykke 500,-kr. + porto 75kr. ialt 575,- som jeg så har betalt moms af. jeg tjener ikke på porto, det er hvad den faktisk koster hos postdanmark. jeg er nu i tvivl om, hvorvidt jeg egenligt snyder mig selv? skal jeg sørge for at opkræve et ekspeditionsgebyr om så kan dække porto ? mvh Kathe

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 20:42

Porto er i sig selv uden moms, medmindre du tager mere i forsendelse end hvad du selv betaler . :)

Tilmeldt 6. Nov 10
Skrevet kl. 20:53

tak for super hurtigt svar. men det forstår jeg ikke. for i momsvejledningen står at jeg skal beregne momsgrundlaget af salgsprisen inkl alle omkostninger altså også af porto???

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:15

Såfremt du på din salgsfaktura skriver porto, og det er det nøjagtige beløb som du betaler til Postdanmark, må du undlade moms af dette beløb. Derudover er der en aftale med SKAT omkring postordresalg hvor momsen af portoen kan udelades, som du kan se mere om i andre tråde.

mvh
Michael

Tilmeldt 6. Nov 10
Skrevet kl. 21:18

mange tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

garshodn smykker:
jeg har hele tiden bogført hele salgsbeløbet feks. smykke 500,-kr. + porto 75kr. ialt 575,- som jeg så har betalt moms af

Har du overvejet at bruge reglerne omkring brugtmoms:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=83288

/Henrik

Tilmeldt 6. Nov 10
Skrevet kl. 10:57

Hej Henrik,

ja jeg bruger reglerne omkring brugtmoms men der skal stadig afregnes moms af salget incl. porto, og hvis jeg kun opkræver køber den faktiske udgift til min porto, så jeg er stadig belastet af udgiften af moms af porto. jeg skal betale moms af den indtægt jeg har på porto men der er ikke mulighed for at trække moms af køb af porto fra, da porto er uden moms... lidt mystisk.

har også set på det nævnte omkring postordre, men tror ikke jeg falder ind under det, vil undersøge det nærmere.

mvh Kathe

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)